NIEUWSBRIEF OKTOBER 2023

De eerste VrijMiBo van 2023 bij Quality contacts is een feit!

Op 6 oktober werd er gezongen, gepraat, gelachen en gedronken. De drankjes vlogen over de toonbank en de frikandelvijver heeft overuren gedraaid. Bijna van elk project waren er wel mensen aanwezig. Totaal waren er ongeveer 25 werknemers bij de VrijMiBo.

En machtig, wat was het een gezelligheid! Het was een feestje! Niet alleen om de week af te sluiten, maar ook gewoon omdat we met een stel leuke mensen waren!

Of je nou León of Pjotr heet, of dat je gewoon een agent bent die acht uur per week werkt, iedereen was op hetzelfde level! Die sfeer van gelijkheid was in elke snack uit de frituurvijver te proeven. 😂

Grappen vlogen over de tafels alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Het voelde als een werkplek waar niet alleen je werkzaamheden tellen, maar ook wie je écht bent! Ik heb in tijden niet zo’n leuke borrel gehad in een kantoorpand van mijn werkgever!

Ik wil dan ook de werkgever, organisatoren en medewerkers die aanwezig waren bedanken voor deze ongelofelijk gezellige avond!!

Oh… trouwens… Wisten jullie al dat op vrijdag 1 december wéér een VrijMiBo is??

Save the Date!

Heb je hem al gezien? de “Safe the date” voor 15 december? Nog niet? Houd dan bij deze 15 december vanaf 20:00 vrij in je agenda want het beloofd de moeite waard te worden.

Veel gaan wij er verder nog niet over zeggen aangezien de uitnodiging snel volgt, maar het mag duidelijk zijn dat er een soort van “party” aan gaat komen en wie héél goed oplet kan al iets zien van het thema.

#party #royal #celebrations

Informatiebeveiligingsincident

Bij een (informatie)beveiligingsincident is de veiligheid van informatie (data/(persoons)gegevens) in het geding. Dit kan door de volgende drie redenen:

Beschikbaarheid

Een systeem (zoals Teleknowledge of het CRM systeem van onze opdrachtgever) is uitgevallen of zeer traag en daardoor kan je jouw werk niet doen. Hiermee is de veiligheid van informatie in het geding, want de informatie is niet beschikbaar. 

Integriteit

Informatie hoort juist, volledig en actueel te zijn. Dit betekend dat informatie in de systemen moeten kloppen en up to date moet zijn. De integriteit van informatie is een issue wanneer informatie niet compleet of juist is.

Vertrouwelijkheid

Als het gaat om vertrouwelijkheid dan houdt dit in dat alleen de mensen die er recht op hebben die informatie mogen inzien en er (eventueel) iets mee mogen doen. De vertrouwelijkheid kan al een probleem zijn wanneer een e-mail verstuurd is naar de verkeerde persoon.

Klopt er iets niet aan één van deze drie punten dan is er sprake van een informatiebeveiligingsincident. En zoals je zal begrijpen willen wij dit niet, omdat informatie onze core business is binnen Quality Contacts.

Informatiebeveiligingsincident à datalek

Heb je het vermoeden dat informatie bij de verkeerde persoon terecht is gekomen of in te zien is door iemand die hier geen recht op heeft (de vertrouwelijkheid is een probleem), dan kan er sprak zijn van een datalek. Meld alle situaties waarbij informatie mogelijk ‘gelekt’ is direct. In deze zin zijn drie aspecten belangrijk:

  • Dit kan informatie/data/(persoons)gegevens zijn van de klanten van onze opdrachtgevers, maar ook van collega’s (staf en agents) of gegevens van opdrachtgevers of leveranciers.
  • Daarbij gaat het dus om situaties waarbij mogelijk gelekt is. Maak niet zelf de afweging of het een datalek is en vel ook geen oordeel, dit laat je over aan de afdeling kwaliteit, ICT en de operationeel manager.
  • Direct is zonder vertragen, neem dus niet eerst even pauze, NEE meld het meteen!

Melden doe je zo: stuur een e-mail naar security@qualitycontacts.nl.

Wat doe je als het belsysteem eruit ligt?

Dit meld je direct bij je teamleider.

  1. Zij melden dit direct aan de ICT servicedesk.
  2. ICT start een onderzoek op (waar ligt het probleem) en lossen het probleem op (vaak samen met de leverancier van het belplatform).
  3. Ook geeft ICT intern door (aan alle teamleiders, project managers, planning, QM, etc.) wat het probleem is en wat de verwachte oplostijd is.

 

Melden bij de teamleider kan mondeling, als je op kantoor bent, maar kan ook telefonisch (bijvoorbeeld in het geval van thuiswerken) via:

  • 06-58710696 (Sanquin)
  • 06-22875579 (Medipoint)
  • 06-10553878 (algemeen)

Uitgelezen tijdschriften

Hierbij een oproep aan iedereen die zijn of haar tijdschrift heeft uitgelezen, en hier niets meer mee doet. Heb jij nog een Donald Duck liggen, een Linda, een Quest of een ander leuk en interessant blad, wil je deze dan meenemen naar kantoor?

Dan kunnen we deze in de kantine neerleggen en deze in de pauze lezen. Maandelijks nieuwe aanvulling is uiteraard ook altijd welkom. In de kantine staat een rek waar je deze op kunt leggen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Aanbrengpremie!

Bij QC zijn we altijd op zoek naar nieuwe collega’s en daar hebben we jullie hulp bij nodig! Mocht je iemand kennen die geïnteresseerd is in het werken bij QC dan kan dat lonen. Je kunt namelijk per aangebrachte collega €100,- bruto verdienen indien jullie voldoen aan 2 voorwaarden:

  1. Degene die jij aanbrengt moet aangeven op het formulier voor persoonlijke gegevens dat ze via jou zij aangebracht
  2. Degene die jij aanbrengt is 1 maand actief in dienst bij QC en staat niet op 0 uren.

Even voorstellen Cas

Mijn naam is Cas en ik ben recentelijk begonnen als werkplek- en systeembeheerder bij Quality Contacts. Mijn reis begon met een opleiding tot ICT-beheerder, en ik kom oorspronkelijk uit het prachtige Zutphen.

Mijn passie ligt bij de systeembeheerkant binnen de ICT-sector, en ik geniet ervan om operationele werkplekken te beheren, onderhouden en te optimaliseren. Ik ben ook geen (volledig) onbekende als het aankomt op het schrijven van PowerShell-scripts om processen te stroomlijnen en te automatiseren. Ik probeer de eindgebruiker altijd de meest comfortabele virtuele werkpleksituatie te geven, en ben daarom erg benaderbaar, oplossingsgericht en communiceer regelmatig over statusupdates of verbeteringen.

Buiten mijn werk ben ik een liefhebber van internationaal voetbal, waar ik graag de laatste wedstrijden van kwalificaties, EK’s, WK’s & nations league actief volg. Ook ben ik niet vies van een goede game-avond. Wandelen is een andere activiteit waar ik van geniet (mits het mooi weer is, want ik heb een ontzettende hekel aan regen!) Ook vind ik het leuk om nieuwe mooie herinneringen te creëren met vrienden en familie.

Even voorstellen Samantha

Ik ben Samantha Springer, 40 jaar oud, en ben 5 jaar geleden verhuisd naar Raalte vanuit Voorschoten voor de liefde. Inmiddels ben ik getrouwd en de gelukkige moeder van een 4-jarige dochter. Ik werk nu al 2,5 jaar met veel plezier bij QC.

Wat ik echt waardeer is de flexibiliteit die we hebben in overleg. Mijn carrière bij QC begon op het Sanquin-project, waar ik nog steeds met veel enthousiasme werk.

In de afgelopen 2 jaar ben ik ook begonnen met webcare werkzaamheden binnen Sanquin. Dit vind ik erg leuk om te doen, omdat het een andere kant van donors vaak laat zien.

We ontvangen via Coosto alle berichten die binnenkomen via Facebook, Instagram, X, LinkedIn en YouTube. Donors kunnen ons zowel openbaar als privé benaderen.

Wat webcare zo bijzonder maakt, is dat je dieper kunt graven en in contact staat met verschillende afdelingen. Het is ook geweldig om te zien hoeveel mensen donors bedanken, omdat ze dankzij vrijwillige donaties zijn gered of een beter leven hebben gekregen.

Sinds 2 maanden help ik ook bij de webcare van Lebara. Dit is echt een compleet andere vorm van webcare en vereist een totaal andere aanpak voor het reageren.

Binnenkort ga ik ook 2 dagen meehelpen bij het Serious Request webcare-project. Ik kijk ernaar uit om deze uitdaging aan te gaan en hoop in de toekomst mijn expertise in webcare verder uit te breiden.

Projecten van Quality Contacts

De afdeling kwaliteit en dan specifiek de Quality Monitoring medewerkers beoordelen veel verschillende klantcontacten binnen de organisatie. Hier zie je de resultaten van een groep projecten bij elkaar: JKS, Praxis, Frion, Ahold en de receptie van QC.

We streven een kwaliteit na van 90% , met andere woorden 90% van de klantcontacten moeten goed zijn en geen fouten bevatten. Zoals je ziet gaat dit voor deze projecten heel goed en zitten we elk kwartaal boven de 96%. Complimenten dus voor de collega’s die voor deze opdrachtgevers de klantcontacten  doen.

Er zijn wel twee beoordelingspunten die structureel onder de 90% zitten, door ook deze punten standaard mee te nemen in je gesprekken kan de score richting de 98% gaan. Dat zou toch fantastisch zijn.