Dossier: Medewerkerstevredenheid binnen de contactcenterbranche

Als het gaat om personeel, zijn wij altijd op zoek naar de beste en meest enthousiaste medewerkers. Medewerkers die de klanten van onze klanten de beste kwaliteit zullen bieden. Voor wie contacten leggen hun tweede natuur is en die altijd proberen hun gesprekspartner een goed gevoel te geven. Hiervoor werven we via onze inhouse recruiters.

Werven en houden van klantenservice talenten

Minstens net zo belangrijk als werven, is het behouden van medewerkers. Wij zetten daarom ook hoog in op medewerkerstevredenheid. Het belang van tevreden medewerkers is groot! Tevreden medewerkers zijn immers onze beste ambassadeurs. Wat leidt tot tevreden opdrachtgevers, een hogere productiviteit, minder ziekteverzuim en minder verloop. Kortom, een gelukkige en tevreden medewerker is belangrijk om succesvol te zijn als dienstverlenende organisatie.

De juiste instrumenten inzetten

Binnen Quality Contacts bouwen wij, ten aanzien van medewerkerstevredenheid, op de vijf pijlers die volgens ons samen het succes van onze medewerkers maken. In de komende weken gaan we deze tools uitwerken om je een beeld te geven van onze aanpak:

Wil je een onderdeel uit dit dossier lezen? Klik dan op de link van het bericht.

Contact opnemen met quality contacts kan telefonisch maar ook op alle andere manieren

Meer lezen:

Wat is een churn rate in klantcontact?

In klantcontact verwijst de term “churn rate” naar het percentage klanten dat een bedrijf verlaat of stopt met het gebruik van de producten of diensten van dat bedrijf gedurende een bepaalde periode. Het wordt ook wel “klantverloopratio” genoemd.

Lees verder »

Webcare door de jaren heen

Social media is een uitstekend middel om langdurige klantrelaties op te bouwen. Het is belangrijk om kwalitatieve content op je sociale mediakanalen te hebben zodat mensen het account kunnen volgen. Daarnaast is het goed om actief bezig te zijn en vragen te beantwoorden in de vorm van webcare.

Lees verder »