Medewerkerstevredenheid Middelen en Begeleiding/ Dossier MDWTV

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dit is de tweede blog uit het Dossier medewerkerstevredenheid. Alle blogs lezen? Dat kan via: Dossier MDWTV.

In ons dossier over medewerkerstevredenheid onderzoeken we welke factoren van invloed zijn op het werven en behouden van medewerkers. Waar wij erg trots op zijn binnen ons bedrijf, is dat veel van onze medewerkers jaren bij ons blijven werken en nog steeds met hetzelfde plezier naar hun werk komen. Op de pagina Onze Medewerkers kun je onder andere zien dat veel van onze medewerkers hun jubileum bij ons hebben kunnen vieren. Vandaag kijken we naar twee factoren die misschien klein lijken maar die een groot verschil kunnen maken.

De juiste middelen

Op een fijne werkplek met de juiste apparatuur en technologie werk je prettiger en beter. Immers, software en headsets van goede kwaliteit geven een bewezen productiviteitsverhoging. Tevens verlagen ze de tijdsduur van elk telefoontje en verbeteren ze de kwaliteit van het gesprek. Apparatuur en technologieën die de werkervaring van medewerkers verbeteren zijn een relatief goedkope manier om medewerkerstevredenheid te verhogen. Om die reden hebben we bij de start van de COVID-19 periode geïnvesteerd in de juiste (thuis)werkomgeving voor onze medewerkers. Zowel bureau, als bureaustoel, PC’s/laptops en headsets hebben we binnen een korte periode uitgeleverd aan onze medewerkers. Recentelijk hebben wij geïnvesteerd in een volledig hybride omgeving middels laptops en dockinstations. Afhankelijk van de noodzakelijke of gewenste situatie kunnen medewerkers met hun eigen (door ons verschafte) laptop op kantoor of thuis werken.

De juiste (loopbaan) begeleiding

De juiste mensen de juiste werkzaamheden laten verrichten, is de basis. Klinkt logisch en wij doen dit al jaren met succes. Het klinkt wellicht ook ietwat oubollig en cliché, in een wereld van verdere digitalisering en de mogelijkheden van artificiële intelligentie. Toch zit de factor mens hier ook achter en die zorgt ervoor dat uw relaties een optimale service krijgen en worden voorzien van de mogelijkheden om steeds makkelijker met u samen te werken. Alle reden om zorgvuldig te kijken naar de samenstelling van het team. Voor een goede selectie starten wij met een interne sollicitatieprocedure. De medewerker die in aanmerking wil komen, dient zelf te solliciteren, waardoor gelijk de motivatie blijkt. De inspanning die medewerkers leveren voor een goed geschreven motivatiebrief, wordt aangevuld met de toetsing van de motivatie en een check op het cv middels een vraaggesprek. Deze procedure levert een belangrijke bijdrage aan de correcte samenstelling van het team. Maar, belangrijker nog, ook voor betrokkenheid en enthousiasme. Tevens wordt de interne procedure als middel ingezet om met medewerkers de verwachtingen te bespreken ten aanzien van de uitvoering.

Deze blog over kennis maakt deel uit het Dossier Medewerkerstevredenheid in de contactcenterbranche.

gereedschappen om tools voor medewerkerstevredenheid aan te geven

Meer lezen: