De kracht van Quality Contacts

Wat is nu écht de kracht van Quality Contacts? Een vraag die we ons natuurlijk zo nu en dan stellen. Waarmee onderscheiden wij ons van de concurrentie en wat maakt nou dat zo veel van onze klanten herhaaldelijk voor ons kiezen? Tevens een vraag die voor veel bedrijven lastig of ongrijpbaar is. Want onze zwaktes kennen we vaak wel, maar hoe zit het met de sterke punten?

Waardeproposities in een hokje

De voordehandliggende manier om die vraag te beantwoorden is door er een theorie bij te halen. Treacy en Wiersma (1995) zijn hierin het meest vooraanstaand. Zij bedachten in The Discipline of Market Leaders drie vormen van onderscheidend vermogen:

  1. Operational Excellence: een zo laag mogelijke prijs door efficiënte bedrijfsvoering
  2. Product Leadership: een ongeëvenaard product of dienst leveren.
  3. Customer Intimacy: een diepe relatie met je klanten creëren.

Geen enkel bedrijf richt zich op slechts één van deze strategieën, maar vaak neemt één van deze wel de overhand. Als wij ons afvragen in welk hokje we passen, dan blijkt eigenlijk dat er nóg een discipline is.

We vragen het onze opdrachtgevers

Ieder kwartaal hebben wij kwartaaloverleg met onze opdrachtgevers. In dit kwartaaloverleg (waarbij de setting breder is dan de week of de maand overleggen) komen vooral de strategische plannen aan bod. Daarnaast beoordelen we elkaar op een 8-tal kpi’s, waaronder het NPS cijfer. In hoeverre bevelen we elkaar aan bij een ander? Op de uitkomst zijn we over het algemeen best trots. Natuurlijk staan ook bij ons samenwerkingen wel eens onder druk. Juist dan gaat het er om hoe je het met elkaar oplost. We nemen de verantwoordelijkheid en wij lossen het op! Je zou kunnen zeggen dat we dus hoog inzetten op Customer Intimacy.

Een stapje meer doen

In een branche waarin marges niet altijd hoog zijn, is onze prijs zeker zo laag mogelijk. En ook op het gebied van onze dienst lopen we voorop. We zijn altijd bezig met innovatie, het stroomlijnen van processen en het behalen van het hoogst mogelijke resultaat. Dat is een inspanning waar wij ons allemaal voor inzetten.

Meet our staff!

Wie is dan ‘wij’? ‘Wij’, zijn natuurlijk alle medewerkers van onze organisatie, maar met name onze staff medewerkers zijn degene die met onze opdrachtgevers in contact staan. Binnen onze platte organisatie is er nauwelijks hiërarchie en een grote mate van zelfstandigheid en handelen naar eigen inzicht. Dit blijkt een goede basis voor de tevredenheid van zowel de medewerkers als de opdrachtgevers. Snel en adequaat handelen als dit nodig is. Op elkaar vertrouwen en weten wat je aan elkaar hebt. Dat is waar veel in wordt geïnvesteerd.

Lange dienstjaren

Over het algemeen zijn onze stafmedewerkers lang in dienst, groeien ze door naar andere functies en komen ze zelfs terug na een tijd uit dienst te zijn geweest. Binnen Quality Contacts wordt doorgroei en ontwikkeling gestimuleerd. Veel van onze medewerkers hebben door de jaren heen verschillende functies gehad. Er heerst wellicht een vooroordeel op het lang in dienst zijn bij één werkgever, maar inmiddels weten we dat dit juist de kracht is van onze organisatie. We zijn trots op de gemiddelde in-dienst-tijd van onze medewerkers.

Gedeelde normen en waarden

Dat komt niet doordat we de hoogste bonussen beloven of de gekste toeren uithalen. En met het (prima maar) gemiddelde salaris gaan we de meesten ook niet overtuigen om bij ons te komen werken. Het komt doordat ons bedrijf voelt als een veilige haven. Waar ruimte is voor ambitie, waar we dezelfde normen en waarden delen en waar we samen werken aan het beste resultaat. We delen deze resultaten ook transparant, zodat iedereen naar hetzelfde doel toewerkt, om de week erna het succes ervan te vieren met een gekke pubquiz of een vrijdagmiddagborrel. Het klinkt misschien cliché (en wat gezapig) om te zeggen dat iedereen hier als familie voor elkaar is, maar stiekem voelt dat wel een beetje zo.

Wie zijn die medewerkers?

Ben je benieuwd over wie we het hebben? Op de pagina ‘onze medewerkers’ kun je kennismaken met alle collega’s uit ons (al zeggen we het zelf) SUPERteam. En dit team gaan we de komende maand uitbreiden met 3 nieuwe toppers op HR, Marketing en als Teamleider.