![Winkels die recall doen zijn vaak al open en moeten dan snel gebeld worden](https://www.qualitycontacts.nl/wp-content/uploads/2021/05/mike-petrucci-c9FQyqIECds-unsplash-768x512.jpg)
Snelheid in opschalen: het flexibele contactcenter voor Recall acties
Het lijkt tegenstrijdig; binnen een uur genoeg capaciteit hebben om plusminus 1000 winkels te bellen, terwijl contactcenters toch elk uur in hun planning kunnen verantwoorden?
Zowel de wijze waarop we inkopen doen als de customer journey zijn de afgelopen jaren drastisch veranderd. Vroeger kochten we goederen veelal in een fysieke winkel. Als je een vraag had over een artikel, dan sprak je het winkelpersoneel of belde je naar de winkel. Vandaag de dag ziet het er helemaal anders uit.
In deze huidige omgeving is klantenservice een cruciaal aspect geworden van het succes van een bedrijf. Klanten verwachten niet alleen hoogwaardige producten en diensten, maar ook een uitstekende klantenservice. Bedrijven die erin slagen om aan deze verwachtingen te voldoen, worden beloond met tevreden klanten, herhaalde aankopen en positieve mond-tot-mondreclame.
In dit blogartikel gaan we dieper in op wat klanten verwachten van klantenservice en waarom het belangrijk is om te streven naar uitmuntendheid in dienstverlening.
Niemand zal bijzonder verrast zijn als je leest dat snelheid een belangrijke factor is als het gaat om klantenservice. Klanten willen geen lange wachttijden aan de telefoon of trage reacties op e-mails. Ze verwachten dat hun vragen, problemen of klachten snel en efficiënt worden behandeld. Bedrijven moeten investeren in voldoende personeel en technologische oplossingen om een snelle respons en goede bereikbaarheid te garanderen, bijvoorbeeld via telefoon, e-mail, live chat of sociale media.
Het bieden van snelle en effectieve oplossingen toont de inzet van het bedrijf om de tevredenheid van de klant te waarborgen
Klanten vertrouwen op de kennis en expertise van de klantenservicemedewerkers om hen te helpen met hun vragen of problemen. Ze verwachten dat de medewerkers goed opgeleid zijn, een diepgaand begrip hebben van de producten of diensten van het bedrijf en in staat zijn om accuraat en deskundig advies te geven. Training en voortdurende ontwikkeling van klantenservicemedewerkers zijn essentieel om aan deze verwachtingen te voldoen.
Klanten willen zich gehoord en gewaardeerd voelen. Ze verwachten persoonlijke aandacht en empathie van klantenservicemedewerkers wanneer ze contact opnemen met een bedrijf. Een begripvolle en vriendelijke benadering kan het verschil maken in de klantervaring.
Klantenservicemedewerkers worden getraind in communicatieve vaardigheden en het tonen van empathie, zelfs in uitdagende situaties. Het opbouwen van een positieve relatie met de klant is van onschatbare waarde voor het behouden van loyaliteit en het genereren van positieve mond-tot-mondreclame.
Consistentie is een cruciaal aspect van klantenservice. Klanten verwachten dat de kwaliteit van de dienstverlening consistent is, ongeacht het kanaal of de medewerker waarmee ze te maken hebben. Of ze nu contact opnemen via telefoon, e-mail, chat of in persoon, klanten willen een consistente en betrouwbare ervaring. Dit betekent dat bedrijven moeten zorgen voor een uniforme trainingsaanpak, duidelijke richtlijnen en processen, en effectieve communicatie binnen de klantenserviceafdeling.
Een proactieve benadering van klantenservice kan het verschil maken in het overtreffen van de verwachtingen van klanten. In plaats van alleen te reageren op vragen of klachten, kunnen bedrijven proactief informatie verstrekken, problemen voorkomen en de klanttevredenheid verhogen. Bijvoorbeeld door middel van regelmatige updates over producten of diensten, het aanbieden van relevante tips en advies, en het actief oplossen van bekende problemen voordat klanten zelfs maar contact opnemen.
Klanten hebben weinig geduld voor omslachtige processen of langdurige procedures. Ze verwachten een gemakkelijke en efficiënte ervaring wanneer ze contact opnemen met de klantenservice. Bedrijven moeten investeren in gebruiksvriendelijke systemen en processen die klanten in staat stellen om snel hun doel te bereiken. Selfservice-opties, zoals een goed ontworpen website met een FAQ-sectie of een klantenportal, kunnen klanten helpen om eenvoudige problemen zelf op te lossen en verminderen de behoefte aan direct contact met de klantenservice.
Het voldoen aan de verwachtingen van klanten op het gebied van klantenservice is essentieel voor het succes van een bedrijf. Responsiviteit, kennis, empathie, snelle oplossingen, consistentie, pro activiteit, gemak en efficiëntie zijn slechts enkele van de belangrijkste aspecten waar klanten waarde aan hechten.
Het streven naar uitmuntendheid in dienstverlening moet een prioriteit zijn voor elk bedrijf dat streeft naar tevreden klanten, herhaalde aankopen en een positieve reputatie. Door te investeren in goed opgeleide medewerkers, effectieve communicatieprocessen en gebruiksvriendelijke systemen, kunnen bedrijven een buitengewone klantenservice-ervaring bieden die klanten tevreden stelt en loyaliteit opbouwt.
Het lijkt tegenstrijdig; binnen een uur genoeg capaciteit hebben om plusminus 1000 winkels te bellen, terwijl contactcenters toch elk uur in hun planning kunnen verantwoorden?
Wij zoeken een gedreven professional die weet hoe je een team kan motiveren en de ambitie heeft om zijn team naar een hoger niveau te tillen.
Klantenservice van topklasse – maar tegen een redelijke prijs Het wordt een mantra: klanten moeten uitstekende klantenservice krijgen, op het moment die zij zelf kiezen,
CRM is afkorting voor Customer Relationship Management en gaat over het actief werken aan klantrelaties. Dit gebeurd vaak met behulp van een CRM-systeem.
De meeste klanten vertellen niet over hun klachten en geven dus niet de kans om fouten te corrigeren. Een klant die klaagt, geeft je de kans om problemen op te lossen, terug te winnen en de ervaring voor andere klanten te verbeteren. Dus bedank ze dat ze de tijd hebben genomen om contact met je op te nemen.
Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten.