
Onze collega Orhan: van donorvoorlichter naar patiënt – en weer terug
Sinds Orhan zelf bloedtransfusies nodig had voor de behandeling van acute leukemie, is hij ze nóg dankbaarder voor hun gift.
Ter verduidelijking: de GDPR staat voor ‘General Data Protection Regulation’ en in het Nederlands vertaald is de afkorting AVG wat staat voor ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’. En in 1 simpel wordt is het gewoonweg ‘privacywetgeving’.
Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming van toepassing. Dat betekent dat in de hele Europese Unie (EU) dezelfde privacywetgeving geldt. De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt niet meer.
Sinds de invoering van de Algemene Verordening persoonsgegevens in mei 2018, is niets belangrijker dan privacy van persoonsgegevens. Ook bij Quality Contacts is het noodzakelijk om te werken en vooral te leven naar de maatstaven die AVG verwacht. De AVG geeft aan dat Persoonsgegevens alleen verwerkt mogen worden in overeenstemming met de wet. Voor de betrokkene (dat is degene van wie de persoonsgegevens verwerkt worden) moet het behoorlijk en transparant zijn hoe en waarom de persoonsgegevens verwerkt worden.
Naast ‘gewone’ persoonsgegevens zijn er ook bijzondere persoonsgegevens. Deze gaan bijvoorbeeld over iemands gezondheid, strafrechtelijke verleden of politieke voorkeur. Het is verboden om bijzondere persoonsgegevens te gebruiken, tenzij je een wettelijke uitzondering hebt. Al die regels, hoe gaan we hier binnen Quality Contacts mee om?
Helaas! AVG is geen checklist die een organisatie kan afvinken. Privacy, en daarmee de AVG, is een onderwerp dat continu leeft en aandacht blíjft vragen in een organisatie. De borging en het succes van AVG binnen Quality Contacts komt voor uit strak privacy management vanuit onze manager Kwaliteit, met support vanuit management en directie. Maar bovenal ondersteunt met capaciteit, tijd en opleiding van medewerkers.
We hebben een aantal stappen gezet om compliant te werken die per wetgeving ook zijn bepaald. Denk bijvoorbeeld aan:
Naast het toepassen van de standaard AVG eisen stelt Quality Contacts zich nog harder op ten aanzien van het bewaken van de privacy. Zo hebben wij het informeren en trainen van onze medewerkers op het gebied van privacy bovenmatig uitgewerkt en toegepast. Dat is in onze branche ook van groot belang, een contactcenter bestaat door, en werkt louter met persoonsgegevens. Hoe onze medewerkers er mee omgaan is daarom essentieel.
Naast dit gedragscomponent is ook de (technische) beveiliging een must binnen de AVG. Bij Quality Contacts hebben we dit naar een hoger niveau getild door de eisen uit ISO 27001 toe te passen en ons te certificeren voor deze norm. Wat hierbij komt kijken lees je hier.
Privacy en omgaan met persoonsgegevens is een onderwerp waarop binnen Quality Contacts grote expertise is. Heb je advies nodig over dit onderwerp dan helpen we je graag. Stuur een mail naar security@qualitycontacts.nl of ga naar onze contactpagina.
Sinds Orhan zelf bloedtransfusies nodig had voor de behandeling van acute leukemie, is hij ze nóg dankbaarder voor hun gift.
Een merk wordt gedefinieerd door de ervaring van de klant. De ervaring wordt geleverd door de medewerkers. Een tevreden klant blijft terugkomen, en daar speelt de klantenservice een ontzettend belangrijke rol in.
WFM staat voor WorkForceManagement en wordt gebruikt om klantcontactmedewerkers optimaal te schalen. De berekening wordt gedaan door middel van prognoses en scenario’s die rekening houden zoals vraag, seizoensinvloeden, benodigde vaardigheden per team, statistieken voor elke medewerker en omzet.
Klantervaring (CX) en werknemerservaring (EX) zijn in de meeste gevallen sterk met elkaar verbonden. Immers, een positieve instelling werkt aanstekelijk en een medewerker die zichtbaar plezier heeft in zijn werk wint gemakkelijker het vertrouwen van de klant.
Outbound klantcontact – Iedereen heeft er wel mee te maken gehad. Of je bent één van de vele personen die het voorrecht heeft gehad om in een klantcontactcenter te werken, of je bent één van de consumenten die de afgelopen jaren telefonisch benaderd is voor verschillende aanbiedingen.
Klantcontact is een vak, en zeker niet voor iedereen weggelegd. Je hebt namelijk nogal wat kwaliteiten nodig om dit vak goed uit te kunnen oefenen. Sommige mensen hebben deze skills van natura, en anderen zijn juist in staat om skills snel eigen te maken.