Teamleider
Wij zoeken een gedreven professional die weet hoe je een team kan motiveren en de ambitie heeft om zijn of haar team naar een hoger niveau te tillen.
Ter verduidelijking: de GDPR staat voor ‘General Data Protection Regulation’ en in het Nederlands vertaald is de afkorting AVG wat staat voor ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’. En in 1 simpel wordt is het gewoonweg ‘privacywetgeving’.
Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming van toepassing. Dat betekent dat in de hele Europese Unie (EU) dezelfde privacywetgeving geldt. De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt niet meer.
Sinds de invoering van de Algemene Verordening persoonsgegevens in mei 2018, is niets belangrijker dan privacy van persoonsgegevens. Ook bij Quality Contacts is het noodzakelijk om te werken en vooral te leven naar de maatstaven die AVG verwacht. De AVG geeft aan dat Persoonsgegevens alleen verwerkt mogen worden in overeenstemming met de wet. Voor de betrokkene (dat is degene van wie de persoonsgegevens verwerkt worden) moet het behoorlijk en transparant zijn hoe en waarom de persoonsgegevens verwerkt worden.
Naast ‘gewone’ persoonsgegevens zijn er ook bijzondere persoonsgegevens. Deze gaan bijvoorbeeld over iemands gezondheid, strafrechtelijke verleden of politieke voorkeur. Het is verboden om bijzondere persoonsgegevens te gebruiken, tenzij je een wettelijke uitzondering hebt. Al die regels, hoe gaan we hier binnen Quality Contacts mee om?
Helaas! AVG is geen checklist die een organisatie kan afvinken. Privacy, en daarmee de AVG, is een onderwerp dat continu leeft en aandacht blíjft vragen in een organisatie. De borging en het succes van AVG binnen Quality Contacts komt voor uit strak privacy management vanuit onze manager Kwaliteit, met support vanuit management en directie. Maar bovenal ondersteunt met capaciteit, tijd en opleiding van medewerkers.
We hebben een aantal stappen gezet om compliant te werken die per wetgeving ook zijn bepaald. Denk bijvoorbeeld aan:
Naast het toepassen van de standaard AVG eisen stelt Quality Contacts zich nog harder op ten aanzien van het bewaken van de privacy. Zo hebben wij het informeren en trainen van onze medewerkers op het gebied van privacy bovenmatig uitgewerkt en toegepast. Dat is in onze branche ook van groot belang, een contactcenter bestaat door, en werkt louter met persoonsgegevens. Hoe onze medewerkers er mee omgaan is daarom essentieel.
Naast dit gedragscomponent is ook de (technische) beveiliging een must binnen de AVG. Bij Quality Contacts hebben we dit naar een hoger niveau getild door de eisen uit ISO 27001 toe te passen en ons te certificeren voor deze norm. Wat hierbij komt kijken lees je hier.
Privacy en omgaan met persoonsgegevens is een onderwerp waarop binnen Quality Contacts grote expertise is. Heb je advies nodig over dit onderwerp dan helpen we je graag. Stuur een mail naar security@qualitycontacts.nl of ga naar onze contactpagina.
Wij zoeken een gedreven professional die weet hoe je een team kan motiveren en de ambitie heeft om zijn of haar team naar een hoger niveau te tillen.

Zorg digitaliseert, maar menselijkheid blijft essentieel. Lees hoe Quality Contacts technologie en empathie verbindt voor écht zorgcontact.
Ontdek hoe Hans als klantadviseur voor Sanquin dagelijks bloeddonoren ondersteunt en zo bijdraagt aan dit belangrijke en dankbare werk.

In de zorg schuilt achter elke vraag emotie. Ontdek waarom empathie onmisbaar is in zorgcontact en hoe empathische klantadviseurs van Quality Contacts vertrouwen en rust brengen bij elke patiënt.

Generatie Z zoekt een werkplek waar je veel vrijheid en flexibiliteit krijgt, terwijl je tegelijkertijd een duidelijk doel voor je werk ziet. Voor Generatie Z is het belangrijk dat duidelijk is voor welke waarden een organisatie staat en actief opkomt.

Een merk wordt gedefinieerd door de ervaring van de klant. De ervaring wordt geleverd door de medewerkers. Een tevreden klant blijft terugkomen, en daar speelt de klantenservice een ontzettend belangrijke rol in.