
Wat is telemarketing – en hoe kan het tot betere resultaten leiden?
Er zijn veel verschillende manieren om je bedrijf in de markt te zetten. Social media, e-mail, fysieke post en via de telefoon, oftewel telemarketing.
Het duidelijkste verschil tussen callcenters en contactcenters is het aantal en type kanalen dat elk centrum gebruikt voor zijn communicatie. Callcenters zijn gespecialiseerd in het afhandelen van telefoongesprekken en alleen telefoongesprekken, terwijl een contactcenter naast telefoongesprekken ook e-mail, chat en andere communicatiekanalen kan afhandelen.
Simpeler gezegd, een callcenter is een plaats waar medewerkers gesprekken afhandelen. Dit kunnen zowel inkomende als uitgaande gesprekken zijn. Uitgaande gesprekken (outbound) zijn vaak verkoopgesprekken waarbij de medewerker zitten en klanten bellen om een dienst of product te verkopen. Als het gaat om inkomende oproepen (inbound), kan dit het zogenaamde telefoon beantwoorden zijn.
Een contactcenter is een centraal punt waaruit organisaties alle klantinteracties via verschillende kanalen kunnen beheren. Hun primaire doel is om klanten efficiënte en effectieve technische ondersteuning, klantenservice en verkoopondersteuning te bieden. Ook integreren organisaties vaak contactcenters met hun strategieën voor klantrelatiebeheer (CRM).
Het grote publiek is gewend aan de term callcenter en gebruikt beide termen meestal door elkaar.
Er zijn ook mensen die denken dat het woord callcenter in de loop der jaren een negatieve betekenis heeft gekregen. Ze associëren callcenters vaak met opdringerige uitgaande oproepen die niemand graag ontvangt en gebruiken daarom liever de term contactcenter.
Callcenters waren van oudsher gericht op het verlagen van de kosten waardoor ze helaas een beetje een slechte reputatie kregen. Medewerkers die onder grote druk werken, worden als gestrest en onpersoonlijk ervaren.
Maar dit is zeker niet het geval voor alle callcenters. Gerenommeerde callcenters hebben medewerkers met geavanceerde expertise op het gebied van klantenbeheer en hebben zoveel kennis over het bedrijf dat de klant niet het gevoel heeft dat het ergens anders is gekomen dan het bedrijf dat hij heeft gebeld. Met een goed callcenter kan een bedrijf dus de klantervaring verbeteren en tegelijkertijd het klantenbeheer stroomlijnen.
Als je meer wilt weten over wat wij met ons contactcenter voor jou of jouw bedrijf kunnen betekenen, neem dan contact met ons om op te kijken wat wij voor je kunnen doen.
Werken bij de klantenservice in een contactcenter is een mooie bijbaan naast je studie, of een volwaardige baan met flexibele tijden of als startpunt van jouw carriere. Met een brutosalaris vanaf €10,- ongeacht je leeftijd en een toeslag voor het werken op zaterdag. Bij ons kun je vanaf 18 jaar aan de slag in het mooie beroep van contactcenter medewerker.
Regelmatig komen er nieuwe vacatures online. Houd daarom de werken-bij-pagina goed in de gaten! Ga je gang en neem een kijkje op onze vacaturepagina!

Er zijn veel verschillende manieren om je bedrijf in de markt te zetten. Social media, e-mail, fysieke post en via de telefoon, oftewel telemarketing.

Dit is de eerste blog uit het Dossier medewerkerstevredenheid. Alle blogs lezen? Dat kan via: Dossier MDWTV. Aan de telefoon kun je veel horen wat

NIEUWSBRIEF SEPTEMBER 2023 Relatiedag 2023 Quality Contacts Om het jaar neemt Quality Contacts haar opdrachtgevers mee naar een mooie locatie om daar onder genot van

Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten.

De uitvinder van klantenservice is niet gedocumenteerd, maar de titel wordt vaak onofficieel gegeven aan Alexander Graham Bell. Zijn telefoon bracht klantenservice naar een ander niveau.

Wat zegt een plaats op een lijstje over de kwaliteit van een bedrijf? Dat vroegen we ons af toen we in de Customer First zagen