
Contactcenter of callcenter
Callcenters zijn gespecialiseerd in het afhandelen van telefoongesprekken en alleen telefoongesprekken, terwijl een contactcenter naast telefoongesprekken ook e-mail, chat en andere communicatiekanalen kan afhandelen.
Klanten, het grootste goed voor de meeste organisaties. Zo zorgen klanten voor omzet, mooie referenties en mond op mond reclame. Om die reden is het ontzettend belangrijk dat het klantcontact op orde is. Maar wat levert deze open deur uitspraak nou daadwerkelijk op?
Als klant verwacht je gewoonweg goede service. Je bent eerder geneigd om iets te kopen bij een organisatie waar goede klantenservice wordt aangeschreven, dan een organisatie die negatief naar voren komt.
Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten. Wees daar waar een potentiële klant je verwacht.
Dus richt voor je klantenservice niet alleen de optie om telefonisch contact op te nemen, maar verplaats je in de klant en biedt bijvoorbeeld e-mail aan als klantcontactkanaal, of WhatsApp.
Dat het meer geld en tijd kost om nieuwe klanten aan je te binden dan bestaande klanten te behouden is inmiddels een bekend gegeven. Trouwe klanten verhogen je winst.
Gemiddeld komt 60% van de omzet uit een organisatie vanuit trouwe klanten. Zij vertellen júist vaker over een positieve ervaring over jouw bedrijf aan relaties.
De kans dat een trouwe klant een extra product aanschaft is ook veel groter dan een klant die jouw organisatie nog niet kent. En mocht je dan tóch een keer contact hebben met een medewerker waarbij het contact niet vlekkeloos verliep? Dan wil die trouwe klant dat best een keer vergeven.
Net als bij werk of bij een baan, is je ondergewaardeerd voelen, de grootste reden tot overstappen. En daarom is waardering heel belangrijk. En dit onderscheid kun je júist maken wanneer de klant contact met je opneemt. Verras je bestaande klant, waardoor deze zich (nog) meer gewaardeerd voelt.
Als klanten worden behandeld als een gewaardeerde klant in plaats van alleen maar ‘een klant’, zal die zich meer betrokken voelen en geneigd zijn om een bedrijf te blijven ondersteunen. Bijvoorbeeld door je te helpen met feedback over je producten en diensten zodat je kunt verbeteren.
Organisaties die er voor zorgen dat een klantenservice goed op orde is, tijdig het contact beantwoord, in één keer de klant voorziet van het juiste antwoord en daar bovenop nog de klant weet te verrassen, zullen ervaren dat dit leidt tot hogere omzet en meer winst. Dat klinkt heel logisch, en dat is het ook.
Overweeg je het contact met klant uit te besteden, maar wil je je eerst laten informeren wat de voordelen en de aandachtspunten zijn? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op.
Callcenters zijn gespecialiseerd in het afhandelen van telefoongesprekken en alleen telefoongesprekken, terwijl een contactcenter naast telefoongesprekken ook e-mail, chat en andere communicatiekanalen kan afhandelen.
Klantenservice van topklasse – maar tegen een redelijke prijs Het wordt een mantra: klanten moeten uitstekende klantenservice krijgen, op het moment die zij zelf kiezen,
In de wereld van klantenservice is AI niet langer de toekomst, maar het kloppende hart van een revolutie. Het is de sleutel die de deuren opent naar snellere, slimmere en meer gepersonaliseerde ondersteuning, waarbij technologie en empathie naadloos samenkomen om de klanttevredenheid naar ongekende hoogten te tillen.
Bij het vak ‘sales’ hebben de meeste mensen wel een beeld. Men houdt zich dan bezig met verkoop, het onderhouden van klantcontacten en acquisitie. Maar wat als je voor deze activiteiten alleen een stem en telefoon tot je beschikking hebt?
Social media is een uitstekend middel om langdurige klantrelaties op te bouwen. Het is belangrijk om kwalitatieve content op je sociale mediakanalen te hebben zodat mensen het account kunnen volgen. Daarnaast is het goed om actief bezig te zijn en vragen te beantwoorden in de vorm van webcare.
Customer Effort Score geeft informatie over hoe gemakkelijk het is om zaken met een bedrijf te doen. Het doel is om gebieden te markeren waar de inspanning te hoog is, zodat er positieve aanpassingen gemaakt kunnen worden voor de klanten van het bedrijf.
Bezoekadres hoofdkantoor:
Ferdinand Bolstraat 25B
8021 ES Zwolle
Postadres:
Postbus 1027
8001 BA Zwolle
Receptie: 0224 – 224 224
E-mail: info@qualitycontacts.nl