Wat een goede klantenservice
kan opleveren

Klanten, het grootste goed voor de meeste organisaties. Zo zorgen klanten voor omzet, mooie referenties en mond op mond reclame. Om die reden is het ontzettend belangrijk dat het klantcontact op orde is. Maar wat levert deze open deur uitspraak nou daadwerkelijk op?  

nieuwe klanten

Nieuwe klanten

Als klant verwacht je gewoonweg goede service. Je bent eerder geneigd om iets te kopen bij een organisatie waar goede klantenservice wordt aangeschreven, dan een organisatie die negatief naar voren komt.

Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten. Wees daar waar een potentiële klant je verwacht.

Dus richt voor je klantenservice niet alleen de optie om telefonisch contact op te nemen, maar verplaats je in de klant en biedt bijvoorbeeld e-mail aan als klantcontactkanaal, of WhatsApp.

Trouwe klanten

Dat het meer geld en tijd kost om nieuwe klanten aan je te binden dan bestaande klanten te behouden is inmiddels een bekend gegeven. Trouwe klanten verhogen je winst.

Gemiddeld komt 60% van de omzet uit een organisatie vanuit trouwe klanten. Zij vertellen júist vaker over een positieve ervaring over jouw bedrijf aan relaties.

De kans dat een trouwe klant een extra product aanschaft is ook veel groter dan een klant die jouw organisatie nog niet kent. En mocht je dan tóch een keer contact hebben met een medewerker waarbij het contact niet vlekkeloos verliep? Dan wil die trouwe klant dat best een keer vergeven.           

trouwe klanten

Gewaardeerde klanten

Net als bij werk of bij een baan, is je ondergewaardeerd voelen, de grootste reden tot overstappen. En daarom is waardering heel belangrijk. En dit onderscheid kun je júist maken wanneer de klant contact met je opneemt. Verras je bestaande klant, waardoor deze zich (nog) meer gewaardeerd voelt.  

Als klanten worden behandeld als een gewaardeerde klant in plaats van alleen maar ‘een klant’, zal die zich meer betrokken voelen en geneigd zijn om een bedrijf te blijven ondersteunen. Bijvoorbeeld door je te helpen met feedback over je producten en diensten zodat je kunt verbeteren.

gewaardeerde klant

Van kostenpost naar winstgenerator

Organisaties die er voor zorgen dat een klantenservice goed op orde is, tijdig het contact beantwoord, in één keer de klant voorziet van het juiste antwoord en daar bovenop nog de klant weet te verrassen, zullen ervaren dat dit leidt tot hogere omzet en meer winst. Dat klinkt heel logisch, en dat is het ook.

Overweeg je het contact met klant uit te besteden, maar wil je je eerst laten informeren wat de voordelen en de aandachtspunten zijn? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op.

Meer lezen?

Teamleider

Wij zoeken een gedreven professional die weet hoe je een team kan motiveren en de ambitie heeft om zijn team naar een hoger niveau te tillen.

Lees verder »

De oorsprong van de #hashtag in social media

Een hashtag is een woord dat begint met het #-teken. Zet je dit teken voor een woord op social media, dan wordt dat woord klikbaar. Als je erop klikt, verschijnen alle berichten waarin dit woord wordt gebruikt, op het kanaal waar je bent.

Lees verder »
klantervaring is het nieuwe marketing thumb

Klantervaring is het nieuwe marketing

Met zoveel kanalen waarmee klanten communiceren, lijkt het creëren van een krachtige en gedenkwaardige klantervaring ingewikkelder dan ooit. Aan de oppervlakte willen klanten dezelfde dingen die ze altijd al hebben gewild, en daar moet voor worden gezorgd.

Lees verder »