Waarom Quality Contacts
lid is van DDMA

Er speelt ontzettend veel in ons vakgebied, op juridisch, technologisch en maatschappelijk vlak. Als het gaat om informatieverwerking is Quality Contacts een ervaren specialist. Voor talloze organisaties verwerken wij data.

Om op de hoogte te blijven en mee te denken over de laatste ontwikkelingen is Quality Contacts al jaren lid van de DDMA Data Driven Marketing Association oftewel de branchevereniging voor data gedreven marketing, sales en service. Aansluiting bij deze branchevereniging is voor ons als data gedreven organisatie een logische stap.

Door middel van drie speerpunten zorgt de DDMA ervoor dat hun leden voorbereid zijn en blijven op wat komen gaat. Zij doen dit door:

  1. Kennis te delen en advies te geven. Het houden van kennissessies, congressen, het doen van onderzoeken, de uitkomsten publiceren, het opstellen van zelfreguleringscodes en het hebben van een legal helpdesk dragen hieraan bij.
  2. Maatschappelijk draagvlak te creëren. Dit doen zij bij beleidsmakers, toezichthouders en andere belanghebbende in de Nederlandse en Europese politiek. Daarnaast zijn zij ook actief om het consumentenvertrouwen te vergroten.
  3. Samenbrengen van vakgenoten. Doordat er veel leden zijn en de verschillende kennissessies, congressen en ook commissies, brengen ze vakgenoten bij elkaar.

 

DDMA als kennisplatform

Quality Contacts is sinds 2012 lid van de DDMA en dit lidmaatschap heeft ons in die periode veel gebracht. Zo hebben wij vrij snel na toetreding het Privacy Waarborg behaald. Dit waarborg biedt de garantie voor de juiste afhandeling van informatie (data – gegevens). Wat hierbij hoort en hoe dit in zijn werkt gaat lees je hier.{ Link naar pagina Privacy Waarborg}

Daarnaast heeft de DDMA als branchevereniging uitstekend de overgang naar de nieuwe Europese privacywetgeving in 2018 (de Algemene Verordening Persoonsgegevens) en de aangescherpte zelfregulering omtrent Telemarketing in 2021 begeleidt. Het delen van kennis en het geven van advies staat niet voor niks als eerste speerpunt benoemt.

De DDMA biedt voor ons daarmee een belangrijk kennisplatform, die Quality Contacts kan voorzien van expertise, persoonlijk advies en informatieve bijeenkomsten, alsmede de mogelijkheid om te netwerken met relevante partijen bij onze aanpak ten aanzien van data security en privacywetgeving. Anderzijds nemen wij zelf jarenlange ervaring mee op het gebied van telemarketing en de bijbehorende uitdagingen en praktische invullingen op dat vlak. Deze delen we graag met het DDMA-netwerk om ook in de breedte toegevoegde waarde te kunnen bieden binnen de branche.

Klik hier voor de website van DDMA.

DDMA: "Het data-driven marketingvak is geen dag hetzelfde. Wetgeving verandert, businessmodellen staan onder druk en consumenten verwachten terecht steeds meer, qua relevantie, service én privacy".

Privacy Waarborg

Het Privacy Waarborg is een interne privacy- en security check waarmee wij aan consumenten, leveranciers, opdrachtgevers en medewerkers laten zien dat Quality Contacts privacy respecteert en zorgvuldig en transparant omgaat met persoonsgegevens.

Het behalen van de Privacy Waarborg heeft de volgende voordelen:

  • Je krijgt duidelijk inzicht in compliance van je activiteiten.
  • Je ontvangt een uitgebreid rapport met aanbevelingen ten aanzien van privacy, security & ethiek om de bedrijfsprocessen te verbeteren.
  • Je zorgt voor een groter consumentenvertrouwen, een van de belangrijkste redenen voor consumenten om gegevens te delen.
  • En je geeft een betrouwbare uitstraling richting huidige en toekomstige partijen om mee samen te werken.


Dit maakt dan ook dat wij met trots delen nog altijd het Privacy Waarborg te voeren. Voor meer privacy gerelateerde toepassingen binnen Quality Contacts kan je de pagina’s over ISO 27001 en de AVG lezen.

Meer lezen?

de revolutie van ai in klantenservice

De revolutie van AI in de klantenservice

In de wereld van klantenservice is AI niet langer de toekomst, maar het kloppende hart van een revolutie. Het is de sleutel die de deuren opent naar snellere, slimmere en meer gepersonaliseerde ondersteuning, waarbij technologie en empathie naadloos samenkomen om de klanttevredenheid naar ongekende hoogten te tillen.

Lees verder »

Het schaap met de 5 poten in klantcontact

Klantcontact is een vak, en zeker niet voor iedereen weggelegd. Je hebt namelijk nogal wat kwaliteiten nodig om dit vak goed uit te kunnen oefenen. Sommige mensen hebben deze skills van natura, en anderen zijn juist in staat om skills snel eigen te maken.

Lees verder »