
De juiste kennis voor klantenservice medewerkers / Dossier MDWTV
Dit is de eerste blog uit het Dossier medewerkerstevredenheid. Alle blogs lezen? Dat kan via: Dossier MDWTV. Aan de telefoon kun je veel horen wat
De meeste organisaties zullen herkennen dat het omgaan met meertalige klanten nog best lastig is. Want het is slechts een klein percentage klanten wat de Nederlandse taal niet machtig is, maar waarvoor je wél de juiste service wil bieden.
De keuze wordt nu veelal gemaakt om een extra optie toe te voegen in de IVR (Interactive Voice Response), ‘For English or another language, press two’. Of organisaties werken skillbased (meertalige medewerkers), of middels een eerste en tweedelijns inrichting.
Mede gestuurd door de arbeidsmarkt wordt er ook steeds vaker gekozen voor het outsourcen van klantencontact naar meertalige organisaties. Denk dan aan nearshoring naar landen als Tunesië, Marokko en Polen of juist overzeese offshoring naar landen als Suriname, India en Indonesië.
Naast het feit dat dit vaak een kosten gedreven keuze is, heeft het ook al voordeel dat je veel meertalige medewerkers kunt vinden. In de huidige arbeidskrapte een combinatie die in Nederland lastig te vinden is.
Wij voorspellen voor de toekomst dat techniek wederom de oplossing zal zijn voor deze uitdaging. Nu al zien we dat we dat klanten die zowel in Nederland als in België gevestigd zijn, steeds meer gebruik maken van vertaal technologieën zoals Deepl. Ook zien we de eerste innovatieve ideeën om Oekraïense vluchtelingen het leven wat makkelijker te maken door introductie van vertaalsites.
In de toekomst zal er steeds meer integratie plaats vinden tussen de CRM van de klant en ‘een’ vertaaltool. Onder andere Google translate en Google Meet zetten momenteel flinke stappen om de taalbarrière te verkleinen. Onze voorspelling is dat we over enkele jaren systemen als deze naadloos integreren waardoor iedereen in staat is om klanten met diverse achtergronden te kunnen helpen. Zowel telefonisch als op schrift.
Dit is de eerste blog uit het Dossier medewerkerstevredenheid. Alle blogs lezen? Dat kan via: Dossier MDWTV. Aan de telefoon kun je veel horen wat
WOW! is een uitdrukking die beschrijft hoe we ons voelen wanneer een product, dienst of service onze verwachtingen overtreft en verrast? De WOW-factor dus.
Is communicatie jouw passie? Ben jij klantgericht en sociaal vaardig? Wil jij jouw kwaliteiten benutten en ontwikkelen in een flexibele job binnen een dynamische organisatie en heb je veel affiniteit met Social Media?
Bij Quality Contacts staat werkgeluk voorop. We steken veel tijd in de ontwikkeling en groei van onze medewerkers. Het doel hiervan is om medewerkers de
De uitvinder van klantenservice is niet gedocumenteerd, maar de titel wordt vaak onofficieel gegeven aan Alexander Graham Bell. Zijn telefoon bracht klantenservice naar een ander niveau.
Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten.
Bezoekadres hoofdkantoor:
Ferdinand Bolstraat 25B
8021 ES Zwolle
Postadres:
Postbus 1027
8001 BA Zwolle
Receptie: 0224 – 224 224
E-mail: info@qualitycontacts.nl