De klant verrassen en behouden

Een positieve klantreis is cruciaal om een klant te binden aan je bedrijf. Webcare is een vak apart en er is veel kennis en tijd voor nodig, en die tijd zou je beter kunnen besteden aan je bedrijf…toch?

Experts in webcare

Dedicated webcare team, geen blend met andere klantcontactkanalen.

Flexibel

We kunnen snel op- en afschalen op basis van behoefte

Een betrouwbare partner

Wij zijn de online oren en ogen van je organisatie.

Voordelen webcare uitbesteden

Verbeter je online imago

Bij het goed uitvoeren van webcare-activiteiten komt veel kijken. Je wilt snel en accuraat reageren maar het aantal berichten is te laag om hier een dedicated persoon (of personen) op in te zetten. Je wilt 7 dagen van de week bereikbaar zijn en bij voorkeur ook op feestdagen. Want is dat niet wat jouw klant van je verwacht?

Webcare is niet meer weg te denken als klantcontactkanaal, alles draait om sociale interactie. Wie online zichtbaar wil zijn en haar klanten goed wil kunnen bedienen, zal zich ook online sterk moeten presenteren. Daarvoor is het belangrijk om te luisteren naar klanten en het gesprek aan te gaan. Een laagdrempelige manier om dit te doen is voor veel mensen is op social media. Dat kan rechtstreeks aan het bedrijf gericht zijn, of een klacht die gewoon de wereld in getweet wordt.

Het is belangrijk om als bedrijf hierop in te springen en het gesprek actief aan te gaan en op te zoeken. Door actieve webcare in te zetten op de social media kanalen waar jouw doelgroep zich het meest bevindt kun je hierop inspringen.

Hoe werkt Quality Contacts:

Stap 1: Monitoring en beoordeling

Met behulp van social media tooling monitoren we op diverse kanalen (Instagram, Facebook, Twitter, Trustpilot) wat er over je merk, product, dienst of organisatie gezegd wordt

Stap 2: Direct reageren

Nadat we een bericht hebben gemonitord en beoordeeld, bepalen we of en hoe we op het bericht willen reageren. Binnen hoeveel tijd reageren we? En op welke manier?

Stap 3: Klachten en complexe vragen

Het geniet de voorkeur dat onze medewerkers de veelgestelde vragen/ FAQ kennen van de organisatie waarvoor men social media afhandelt.

Stap 4: Analyseren, rapporteren en verbeteren.

Alle contacten en informatie worden standaard vastgelegd in de social media tool die waarin we werken.

Mogen wij je helpen
met webcare ondersteuning?

Gekwalificeerder medewerkers,
meer tevreden klanten,
meer tijd voor eigen werkzaamheden

Vul het contactformulier in

Wat is webcare?

Webcare is het proces waarbij je reageert op uitlatingen over en naar jouw bedrijf op online platforms. Via sociale kanalen als Facebook, Instagram, Twitter of YouTube, maar ook op fora, nieuwssites of blogs.

Dit kan door middel van privéberichten, openbare berichten op een tijdlijn of website, of door het mengen in een online gesprek dat niet aan jouw bedrijf is gericht maar wel over u gaat. Ook contact via Livechat of Whatsapp is een vorm van webcare. Eigenlijk is het een online klantenservice maar dan via social media.

Deze online aanwezigheid is heel goed uit te besteden aan een partij die specialist in klantcontact is. Wij hebben veel ervaring met webcare en kunnen elke tone-of-voice aannemen om jouw bedrijf een eigen gezicht te geven.

Wil jij je onderscheiden door ludieke online activiteiten, engagement op gang helpen en structureel reageren op je klanten via social media? Wij monitoren alle online kanalen en reageren op likes, comments, reviews, vragen en eventuele klachten op een manier die bij jouw bedrijf past. Alle social media afhandeling wordt door ons gedaan.

Wij antwoorden,
jij groeit!

Zo heb jij:

• Meer tijd over om je bedrijf te laten groeien.
• Waardevollere klantcontacten
• Geen zorgen over de hoeveelheid werk
• Er wordt geluisterd naar jouw klanten

FAQs

De kosten van het uitbesteden van webcare hangt af van een aantal factoren. Denk hierbij aan de snelheid waarmee je wenst dat gereageerd wordt, maar ook het aantal berichten wat je op welk moment ongeveer verwacht. Voor het ene merk is een heel team van social media medewerkers nodig, terwijl een andere organisatie slechts enkele bericht per dag ontvangt.

Als laatst hangt het af van de complexiteit (en daarmee de duur) van de vragen en antwoorden. Is er ‘slechts’ een like nodig, of vind je het wenselijk dat een medewerker ook de inhoudelijke klantvraag kan afhandelen? Het uurtarief voor het inhuren van een social media medewerkers varieert hierdoor tussen de €35 en €40 euro per uur dat een medewerker daadwerkelijk bezig is het beantwoorden van de social media berichten.

  1. Groei in interactie
  2. Groei in Sociale bekendheid
  3. Groei in online aanvragen
  4. Groei in websitebezoekers
  5. Groei in Deelnemers en community
  6. Onderhoud in review website
  1. Handel klachten zoveel mogelijk af in het openbaar.
  2. Geef klagers inhoudelijk geen speciale behandeling
  3. Bied aan te bellen bij een omvangrijke klacht.
  4. Rond een klacht openbaar af voor meelezers
  5. Let op met privacy gevoelige informatie
  6. Blijf vriendelijk! Schiet niet in de emotie

De vier voornaamste redenen waarom organisaties webcare uitbesteden zijn:

  1. Om een kostenbesparing te realiseren
  2. Om kwaliteit van processen te verbeteren
  3. Om klanttevredenheid te verhogen
  4. Om Flexibiliteit te vergroten.

Hier vind je de stappen die we samen doorlopen alvorens we voor je aan de slag kunnen. De snelheid waarmee we live kunnen hangt met name af van de snelheid waarmee deze informatie kan worden gedeeld vanuit je eigen organisatie.

Staat het meeste op papier? Dan kan er snel geschakeld worden. Zo kunnen we binnen enkele werkdagen al voor je aan de slag.

Op dit moment wordt door de meeste bedrijven en merken de kanalen Facebook, Twitter, WhatsApp en Instagram het meest actief gebruikt. Maar ook Google+, LinkedIn, TikTok en Pinterest worden steeds vaker gebruikt. Lees hier het uitgebreide blog.

Zij gingen je voor: