
Wat een goede klantenservice oplevert
Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten.
We leven in een tijdperk waarin de relatie met de klant cruciaal is voor het succes van het merk. Alle bedrijven hebben verschillende manieren en strategieën om met hun klanten en potentiële klanten om te gaan. Wanneer het tegenovergestelde gebeurt, en contact en interactie met een bedrijf moeilijk en direct is, blijft de klant achter met een slecht imago van het bedrijf. Dit verlaagt bijgevolg hun aankoopintentie en merkentrouw.
Om deze reden is het essentieel dat organisaties inkomende en uitgaande oplossingen toepassen, afhankelijk van hun behoeften en doelstellingen. Zodat ze op een gepersonaliseerde manier en via verschillende communicatiekanalen met hun klanten kunnen communiceren en verbinden. Elke klant in staat stellen om direct en indirect met een merk te communiceren. En zo een hechte band met de klant op te bouwen.
In de contactcenterbranche is het vrij gebruikelijk om te praten over Inbound en Outbound. De term outbound duidt op een operatie waarbij medewerkers uitgaand contact opnemen met consumenten. Binnen een contactcenter wordt voor outbound bellen gebruik gemaakt van een telefonie platform waarbij automatisch een nummer wordt gebeld.
Ook een antwoordapparaat wordt automatisch gedetecteerd. Door in tegenstelling tot ‘handmatig’ te bellen, gebruik te maken van een dialer is het ook makkelijk terugbel afspraken met de klant te maken. En ‘automatisch bellen scheelt veel (wacht) tijd. De focus bij outbound bellen ligt voornamelijk op de promotie en verkoop van producten of diensten, zowel aan huidige klanten (upselling en crossselling) als aan potentiële of voormalige klanten.
Inbound daarentegen is het omgekeerde proces: het klantenserviceteam zit klaar om telefoontjes aan te nemen en te beantwoorden. Ze zijn opgeleid om onder meer producten of diensten te verkopen en vragen te beantwoorden. De consument is dus degene die de eerste stap zet in de relatie met het merk. Bij inkomende contacten is de belangrijkste rol van een medewerker om te reageren en de beste oplossing te vinden voor het probleem of de vraag van de klant/toekomstige klant. Het belangrijkste doel is niet alleen om klantenondersteuning te bieden of een nieuwe klant aan te trekken, maar ook om een positief imago van het bedrijf op te bouwen.
Quality Contacts is een expert in inbound en outbound klantcontact met bijna 20 jaar ervaring in het leveren van complete klantcontactdiensten. We ontwikkelen zelf een diversiteit aan trainingen van de meest geavanceerde verkooptechnieken tot het trainen van telefoonetiquette.
Overweeg je het contact met klant uit te besteden, maar wil je je eerst laten informeren wat de voordelen en de aandachtspunten zijn? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op.
Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten.
We zijn op zoek naar een enthousiaste IT Supportmedewerker die ons team komt versterken!
Begin 2021 is Quality Contacts gestart met de voorbereidingen voor het certificeringstraject ISO9001 en ISO27001. Een jaar later is Quality Contacts ISO gecertificeerd!
Wij, in samenwerking met Sanquin, zoeken enthousiaste Service Medewerkers voor ons bijzondere Donor Service Center.
Binnen ons contactcenter wordt alles gemeten, om te kijken waar we kunnen verbeteren in klantcontact. Alles wat je meet en vastlegt kun je verbeteren door de huidige situatie te vergelijken met de nieuwe situatie. Zo kun je iets dat subjectief is, zoals de inhoud van een telefoongesprek, toch objectief meten.
De uitvinder van klantenservice is niet gedocumenteerd, maar de titel wordt vaak onofficieel gegeven aan Alexander Graham Bell. Zijn telefoon bracht klantenservice naar een ander niveau.