
Het flexibele contactcenter inzetten voor Recall-acties
Het kan een uitdaging zijn, maar het juiste klantcontact tijdens een Recall actie kan het verschil maken tussen een positieve en negatieve ervaring voor de klant en het imago van het bedrijf.
tussen Tintelingen en Quality Contacts
Een marktleider worden gaat niet zomaar, daar is doorzettingsvermogen, een duidelijke visie en een innovatieve instelling voor nodig. Een bedrijf dat daar zeker in is geslaagd is Tintelingen. De nummer 1 in keuzegeschenken dat al sinds 2003 een verschil maakt in de geschenkenbranche.
Als één van de eersten kwam Tintelingen met het idee om een keuzegeschenk te geven als kerstpakket. Met dat vernieuwende concept, groeiden zij snel uit tot de nummer één in de markt! En dat vernieuwing in hun bloed zit, blijkt ook als het gaat over klantcontact.
Uniek in de aanpak van Tintelingen is de holistische kijk op klantcontact. Tintelingen zet al haar kanalen actief in voor klantcontact en dat maakt Tintelingen zeer toegankelijk en makkelijk om mee te communiceren. Het klantcontactplatform is volledig geïntegreerd met alle mogelijke kanalen. Van telefonie tot e-mail, webformulier, chat, social media en Whatsapp, klanten kunnen op elke mogelijke wijze contact opnemen.
Met deze benadering is Tintelingen op weg naar één van de klantvriendelijkste bedrijven waarbij de klant zelf bepaalt welk kanaal hij of zij wenst te kiezen.
De innovatieve multichannel benadering van Tintelingen vormt een mooie basis voor klantcontact, maar je blijft alleen nummer 1 door te blijven ontwikkelen. En voor deze verdere ontwikkeling is Tintelingen de samenwerking aan gegaan met Quality Contacts. Flexibiliteit, kwaliteit en innovatie vormen de basis voor deze fijne samenwerking. De mogelijkheden die Quality Contacts biedt met niet alleen koppelen, maar ook het combineren van de systemen van Tintelingen en het contactcentrum zijn hierin essentieel gebleken.
Het eerste drukke seizoen zit er inmiddels grotendeels op. De samenwerking zal de komende jaren in het teken staan van verdere automatisering door inzet van gebruiksvriendelijke chatbots en het creëren van meer selfservice mogelijkheden.
Ook wordt het contact steeds meer aangepast naar de wensen van individuele klanten. Van keuze voor het contact-platform naar keuze tot de taalvoorkeur, alles wordt persoonlijk gemaakt.
De Tintelingen klantenservice is bereikbaar in drie talen; Engels, Nederlands en Frans. In elk contact heeft de klant meer dan voldoende keuze. Zo werkt Tintelingen continu verder aan klantcontact-gemak.
Het kan een uitdaging zijn, maar het juiste klantcontact tijdens een Recall actie kan het verschil maken tussen een positieve en negatieve ervaring voor de klant en het imago van het bedrijf.
Begrijpen wat klantenservice werkelijk is, is de eerste stap om dit proces in je bedrijf te verbeteren, aangezien het een concurrentievoordeel in het bedrijf kan zijn.
De motor van een contactcenter zie en hoor je niet direct. Dat is maar goed ook, want dat betekent dat alles vlot en soepel verloopt.
De klantcontact branche leent zich goed voor thuiswerken, ook al vóór COVID. Vanuit Quality Contacts faciliteren we thuiswerken, maar volledig vanuit huis? Daar zijn we dan weer niet zo van.
Klantervaring (CX) en werknemerservaring (EX) zijn in de meeste gevallen sterk met elkaar verbonden. Immers, een positieve instelling werkt aanstekelijk en een medewerker die zichtbaar plezier heeft in zijn werk wint gemakkelijker het vertrouwen van de klant.
Goede klantenservice heeft een aanzienlijke invloed op klantbeoordelingen, en het kan zowel positieve als negatieve gevolgen hebben voor het imago van een organisatie