
De rol van klantadviseurs in het verbeteren van patiënttevredenheid
Wat maakt klantcontact in de zorg zo uniek? Ontdek waarom empathie, zorgvuldigheid en mensgerichtheid onmisbaar zijn in klantcontact bij zorginstellingen.
tussen Tintelingen en Quality Contacts
Een marktleider worden gaat niet zomaar, daar is doorzettingsvermogen, een duidelijke visie en een innovatieve instelling voor nodig. Een bedrijf dat daar zeker in is geslaagd is Tintelingen. De nummer 1 in keuzegeschenken dat al sinds 2003 een verschil maakt in de geschenkenbranche.
Als één van de eersten kwam Tintelingen met het idee om een keuzegeschenk te geven als kerstpakket. Met dat vernieuwende concept, groeiden zij snel uit tot de nummer één in de markt! En dat vernieuwing in hun bloed zit, blijkt ook als het gaat over klantcontact.
Uniek in de aanpak van Tintelingen is de holistische kijk op klantcontact. Tintelingen zet al haar kanalen actief in voor klantcontact en dat maakt Tintelingen zeer toegankelijk en makkelijk om mee te communiceren. Het klantcontactplatform is volledig geïntegreerd met alle mogelijke kanalen. Van telefonie tot e-mail, webformulier, chat, social media en Whatsapp, klanten kunnen op elke mogelijke wijze contact opnemen.
Met deze benadering is Tintelingen op weg naar één van de klantvriendelijkste bedrijven waarbij de klant zelf bepaalt welk kanaal hij of zij wenst te kiezen.
De innovatieve multichannel benadering van Tintelingen vormt een mooie basis voor klantcontact, maar je blijft alleen nummer 1 door te blijven ontwikkelen. En voor deze verdere ontwikkeling is Tintelingen de samenwerking aan gegaan met Quality Contacts. Flexibiliteit, kwaliteit en innovatie vormen de basis voor deze fijne samenwerking. De mogelijkheden die Quality Contacts biedt met niet alleen koppelen, maar ook het combineren van de systemen van Tintelingen en het contactcentrum zijn hierin essentieel gebleken.
Het eerste drukke seizoen zit er inmiddels grotendeels op. De samenwerking zal de komende jaren in het teken staan van verdere automatisering door inzet van gebruiksvriendelijke chatbots en het creëren van meer selfservice mogelijkheden.
Ook wordt het contact steeds meer aangepast naar de wensen van individuele klanten. Van keuze voor het contact-platform naar keuze tot de taalvoorkeur, alles wordt persoonlijk gemaakt.
De Tintelingen klantenservice is bereikbaar in drie talen; Engels, Nederlands en Frans. In elk contact heeft de klant meer dan voldoende keuze. Zo werkt Tintelingen continu verder aan klantcontact-gemak.
Wat maakt klantcontact in de zorg zo uniek? Ontdek waarom empathie, zorgvuldigheid en mensgerichtheid onmisbaar zijn in klantcontact bij zorginstellingen.
De Voice of Customer (VoC) is een krachtig concept dat de stem en feedback van klanten benadrukt als een waardevolle bron van inzicht en richting voor organisaties.
…lang tijd geleden, toen de telefoon nog gewoon rinkelde en iedereen opsprong van opwinding, waarbij één persoon schreeuwde: ‘Ik pak ‘em op!’ en de anderen degene aanspoorden tot ‘Schiet op dan anders hangt ie op’! – Dat is lang geleden he!
Werken bij een klantcontactcenter (KCC) is een populaire bijbaan voor jongeren, ook al vanaf 17 jaar. Deze rol biedt niet alleen de kans om geld te verdienen, maar ook waardevolle werkervaring op te doen in de klantenservice. Je begint als klantadviseur en speelt daarbij een cruciale rol in het verbeteren van de relatie tussen tussen opdrachtgevers en zijn klanten.
Het digitale tijdperk heeft geleid tot meer kanalen, snellere respons, personalisatie, selfservice-opties, social media-invloed, geavanceerde data-analyse en geautomatiseerde processen. Deze veranderingen hebben de verwachtingen van klanten veranderd en bedrijven moeten zich aanpassen om concurrerend te blijven en uitstekende klantenservice te bieden.
Wij grepen de afgelopen periode van thuiswerken aan als een kans om te werken aan onze thuisbasis in Zwolle. Het pand waar we sinds 2015