
De juiste kennis voor klantenservice medewerkers / Dossier MDWTV
Dit is de eerste blog uit het Dossier medewerkerstevredenheid. Alle blogs lezen? Dat kan via: Dossier MDWTV. Aan de telefoon kun je veel horen wat
tussen Tintelingen en Quality Contacts
Een marktleider worden gaat niet zomaar, daar is doorzettingsvermogen, een duidelijke visie en een innovatieve instelling voor nodig. Een bedrijf dat daar zeker in is geslaagd is Tintelingen. De nummer 1 in keuzegeschenken dat al sinds 2003 een verschil maakt in de geschenkenbranche.
Als één van de eersten kwam Tintelingen met het idee om een keuzegeschenk te geven als kerstpakket. Met dat vernieuwende concept, groeiden zij snel uit tot de nummer één in de markt! En dat vernieuwing in hun bloed zit, blijkt ook als het gaat over klantcontact.
Uniek in de aanpak van Tintelingen is de holistische kijk op klantcontact. Tintelingen zet al haar kanalen actief in voor klantcontact en dat maakt Tintelingen zeer toegankelijk en makkelijk om mee te communiceren. Het klantcontactplatform is volledig geïntegreerd met alle mogelijke kanalen. Van telefonie tot e-mail, webformulier, chat, social media en Whatsapp, klanten kunnen op elke mogelijke wijze contact opnemen.
Met deze benadering is Tintelingen op weg naar één van de klantvriendelijkste bedrijven waarbij de klant zelf bepaalt welk kanaal hij of zij wenst te kiezen.
De innovatieve multichannel benadering van Tintelingen vormt een mooie basis voor klantcontact, maar je blijft alleen nummer 1 door te blijven ontwikkelen. En voor deze verdere ontwikkeling is Tintelingen de samenwerking aan gegaan met Quality Contacts. Flexibiliteit, kwaliteit en innovatie vormen de basis voor deze fijne samenwerking. De mogelijkheden die Quality Contacts biedt met niet alleen koppelen, maar ook het combineren van de systemen van Tintelingen en het contactcentrum zijn hierin essentieel gebleken.
Het eerste drukke seizoen zit er inmiddels grotendeels op. De samenwerking zal de komende jaren in het teken staan van verdere automatisering door inzet van gebruiksvriendelijke chatbots en het creëren van meer selfservice mogelijkheden.
Ook wordt het contact steeds meer aangepast naar de wensen van individuele klanten. Van keuze voor het contact-platform naar keuze tot de taalvoorkeur, alles wordt persoonlijk gemaakt.
De Tintelingen klantenservice is bereikbaar in drie talen; Engels, Nederlands en Frans. In elk contact heeft de klant meer dan voldoende keuze. Zo werkt Tintelingen continu verder aan klantcontact-gemak.
Dit is de eerste blog uit het Dossier medewerkerstevredenheid. Alle blogs lezen? Dat kan via: Dossier MDWTV. Aan de telefoon kun je veel horen wat
Wat is nu écht de kracht van Quality Contacts? Een vraag die we ons natuurlijk zo nu en dan stellen. Waarmee onderscheiden wij ons van
WFM staat voor WorkForceManagement en wordt gebruikt om klantcontactmedewerkers optimaal te schalen. De berekening wordt gedaan door middel van prognoses en scenario’s die rekening houden zoals vraag, seizoensinvloeden, benodigde vaardigheden per team, statistieken voor elke medewerker en omzet.
In de zorg draait alles om vertrouwen – en dat begint bij veilige en respectvolle omgang met persoonsgegevens. Onze klantadviseurs zijn getraind om met empathie en aandacht contact te maken. Tegelijk zorgen wij als organisatie dat de privacy van cliënten, patiënten en contactpersonen gewaarborgd blijft. In elk kanaal, en bij elke interactie.
Met behulp van een facilitair contactcenter kun je je klantenservice uitbesteden. Je wordt dan aan de hand van een aantal stappen meegenomen in de wereld van klantcontact. Graag leggen wij je uit hoe dit precies werkt.
Als het gaat om personeel, zijn wij altijd op zoek naar de beste en meest enthousiaste medewerkers. Medewerkers die de klanten van onze klanten de