
De geschiedenis van klantenservice
De uitvinder van klantenservice is niet gedocumenteerd, maar de titel wordt vaak onofficieel gegeven aan Alexander Graham Bell. Zijn telefoon bracht klantenservice naar een ander niveau.
tussen Tintelingen en Quality Contacts
Een marktleider worden gaat niet zomaar, daar is doorzettingsvermogen, een duidelijke visie en een innovatieve instelling voor nodig. Een bedrijf dat daar zeker in is geslaagd is Tintelingen. De nummer 1 in keuzegeschenken dat al sinds 2003 een verschil maakt in de geschenkenbranche.
Als één van de eersten kwam Tintelingen met het idee om een keuzegeschenk te geven als kerstpakket. Met dat vernieuwende concept, groeiden zij snel uit tot de nummer één in de markt! En dat vernieuwing in hun bloed zit, blijkt ook als het gaat over klantcontact.
Uniek in de aanpak van Tintelingen is de holistische kijk op klantcontact. Tintelingen zet al haar kanalen actief in voor klantcontact en dat maakt Tintelingen zeer toegankelijk en makkelijk om mee te communiceren. Het klantcontactplatform is volledig geïntegreerd met alle mogelijke kanalen. Van telefonie tot e-mail, webformulier, chat, social media en Whatsapp, klanten kunnen op elke mogelijke wijze contact opnemen.
Met deze benadering is Tintelingen op weg naar één van de klantvriendelijkste bedrijven waarbij de klant zelf bepaalt welk kanaal hij of zij wenst te kiezen.
De innovatieve multichannel benadering van Tintelingen vormt een mooie basis voor klantcontact, maar je blijft alleen nummer 1 door te blijven ontwikkelen. En voor deze verdere ontwikkeling is Tintelingen de samenwerking aan gegaan met Quality Contacts. Flexibiliteit, kwaliteit en innovatie vormen de basis voor deze fijne samenwerking. De mogelijkheden die Quality Contacts biedt met niet alleen koppelen, maar ook het combineren van de systemen van Tintelingen en het contactcentrum zijn hierin essentieel gebleken.
Het eerste drukke seizoen zit er inmiddels grotendeels op. De samenwerking zal de komende jaren in het teken staan van verdere automatisering door inzet van gebruiksvriendelijke chatbots en het creëren van meer selfservice mogelijkheden.
Ook wordt het contact steeds meer aangepast naar de wensen van individuele klanten. Van keuze voor het contact-platform naar keuze tot de taalvoorkeur, alles wordt persoonlijk gemaakt.
De Tintelingen klantenservice is bereikbaar in drie talen; Engels, Nederlands en Frans. In elk contact heeft de klant meer dan voldoende keuze. Zo werkt Tintelingen continu verder aan klantcontact-gemak.
De uitvinder van klantenservice is niet gedocumenteerd, maar de titel wordt vaak onofficieel gegeven aan Alexander Graham Bell. Zijn telefoon bracht klantenservice naar een ander niveau.
Sinds Orhan zelf bloedtransfusies nodig had voor de behandeling van acute leukemie, is hij ze nóg dankbaarder voor hun gift.
Multichannel, crosschannel en omnichannel: het verschil. – Dossier omnichannel klantcontact Het verschil tussen multichannel, crosschannel en omnichannel Om omnichannel te begrijpen, is het goed om
Het hebben van de juiste tone of voice geeft je een persoonlijkheid die je onderscheidt van concurrenten die mogelijk ook proberen om jouw klanten aan te spreken.
Social media is een uitstekend middel om langdurige klantrelaties op te bouwen. Het is belangrijk om kwalitatieve content op je sociale mediakanalen te hebben zodat mensen het account kunnen volgen. Daarnaast is het goed om actief bezig te zijn en vragen te beantwoorden in de vorm van webcare.
Het woord “hallo” als begroeting heeft een interessante geschiedenis die teruggaat tot de late 19e eeuw. Wat zeg je als je een telefoongesprek begint? Of wat zeg je als je de telefoon opneemt??
HALLO!