1) Bewaak strategische zoekwoorden
Er zijn belangrijke analysetermen die alleen een gespecialiseerd team kan identificeren, afhankelijk van de doelstelling van het merk op dat moment. Er zijn echter ook termen die op de analyseradar van elk bedrijf zou moeten staan;
- Bedrijfsnaam (inclusief de meest voorkomende typefouten in zoekopdrachten en mogelijke afkortingen)
- Naam van producten en diensten die het bedrijf aanbiedt
- Voorwaarden met betrekking tot het bedrijf
- Termen met betrekking tot evenementen en andere marketingacties
2) Reken op een gekwalificeerd (webcare) team
Om de vermeldingen te meten die verband houden met het merk en de markt waarin het zich bevindt, is het goed om een getraind webcare team te hebben. Zij kunnen bijvoorbeeld helpen met het luisteren op het gebied van marketing, sociale media of data analyse.
Een professioneel webcare team zal essentieel zijn in het verzamelen, verwerken en analyseren van informatie aangezien zij constant bezig zijn met het monitoren van informatie over het desbetreffende bedrijf. En aangezien hun constante monitoring met verschillende strategieën en merkbewegingen het bedrijf zal sturen.
3) Gebruik de beste tools in het voordeel
Maar wat zijn tegenwoordig de beste tools om social listening toe te passen? En wat hebben deze tools te bieden aan relevante informatie?
Monitoringtools zijn essentieel voor een goede strategie voor het sociaal luisteren omdat ze de ontdekking van de beste inzichten in mogelijk maken op basis van gegevens met betrekking tot de doelgroep van het bedrijf.
Quality Contacts heeft ruime ervaring in het gebruik van deze tools en kan adviseren welke technologie het beste bij jouw strategie past. Een aantal social media tools waar wij goede ervaringen mee hebben zijn Coosto en Obi4Wan.