
Wat is de klanttevredenheidsscore; CSAT?
Klanttevredenheid gaat erom hoe tevreden klanten zijn over een organisatie Een Customer Satisfaction Score (CSAT) biedt een eenvoudige en effectieve manier om de klantervaring te meten.
Klanten, het grootste goed voor de meeste organisaties. Zo zorgen klanten voor omzet, mooie referenties en mond op mond reclame. Om die reden is het ontzettend belangrijk dat het klantcontact op orde is. Maar wat levert deze open deur uitspraak nou daadwerkelijk op?
Als klant verwacht je gewoonweg goede service. Je bent eerder geneigd om iets te kopen bij een organisatie waar goede klantenservice wordt aangeschreven, dan een organisatie die negatief naar voren komt.
Een goede klantenservice biedt vertrouwen. Het is een manier om je te onderscheiden en daarmee je kans op een nieuwe klant te vergroten. Wees daar waar een potentiële klant je verwacht.
Dus richt voor je klantenservice niet alleen de optie om telefonisch contact op te nemen, maar verplaats je in de klant en biedt bijvoorbeeld e-mail aan als klantcontactkanaal, of WhatsApp.
Dat het meer geld en tijd kost om nieuwe klanten aan je te binden dan bestaande klanten te behouden is inmiddels een bekend gegeven. Trouwe klanten verhogen je winst.
Gemiddeld komt 60% van de omzet uit een organisatie vanuit trouwe klanten. Zij vertellen júist vaker over een positieve ervaring over jouw bedrijf aan relaties.
De kans dat een trouwe klant een extra product aanschaft is ook veel groter dan een klant die jouw organisatie nog niet kent. En mocht je dan tóch een keer contact hebben met een medewerker waarbij het contact niet vlekkeloos verliep? Dan wil die trouwe klant dat best een keer vergeven.
Net als bij werk of bij een baan, is je ondergewaardeerd voelen, de grootste reden tot overstappen. En daarom is waardering heel belangrijk. En dit onderscheid kun je júist maken wanneer de klant contact met je opneemt. Verras je bestaande klant, waardoor deze zich (nog) meer gewaardeerd voelt.
Als klanten worden behandeld als een gewaardeerde klant in plaats van alleen maar ‘een klant’, zal die zich meer betrokken voelen en geneigd zijn om een bedrijf te blijven ondersteunen. Bijvoorbeeld door je te helpen met feedback over je producten en diensten zodat je kunt verbeteren.
Organisaties die er voor zorgen dat een klantenservice goed op orde is, tijdig het contact beantwoord, in één keer de klant voorziet van het juiste antwoord en daar bovenop nog de klant weet te verrassen, zullen ervaren dat dit leidt tot hogere omzet en meer winst. Dat klinkt heel logisch, en dat is het ook.
Overweeg je het contact met klant uit te besteden, maar wil je je eerst laten informeren wat de voordelen en de aandachtspunten zijn? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op.
Klanttevredenheid gaat erom hoe tevreden klanten zijn over een organisatie Een Customer Satisfaction Score (CSAT) biedt een eenvoudige en effectieve manier om de klantervaring te meten.
De voordelen van live chat op een website Wat is livechat? Een live chat is een hulpmiddel voor internetcommunicatie dat aan een website toegevoegd kan
Je spreekt over een First Time Fix wanneer klantcontactmedewerkers een klantvraag in één keer de vraag direct kunnen oplossen. Hierdoor hoeft de klant geen tweede oproep te doen.
Begin 2021 is Quality Contacts gestart met de voorbereidingen voor het certificeringstraject ISO9001 en ISO27001. Een jaar later is Quality Contacts ISO gecertificeerd!
Het verliezen van een laptop in het openbaar vervoer kan voor veel bedrijven een bron van zorgen zijn. Naast de financiële waarde van het apparaat, is de veiligheid van bedrijfsgevoelige informatie vaak een groter risico.
Recent hadden we hier ook vanuit Quality Contacts mee te maken, toen één van onze medewerkers haar laptop kwijtraakte in de trein.
De ISO 27001-certificering toont aan dat een organisatie risico’s heeft geïdentificeerd en preventieve maatregelen heeft genomen om de organisatie te beschermen tegen inbreuken op de informatiebeveiliging.