
Dossier: Medewerkerstevredenheid binnen de contactcenterbranche
Als het gaat om personeel, zijn wij altijd op zoek naar de beste en meest enthousiaste medewerkers. Medewerkers die de klanten van onze klanten de
Goede zorg begint bij goed contact. Maar in klantcontact draait het niet alleen om bereikbaarheid, empathie of duidelijke communicatie. Juist in de zorg- en welzijnssector is ook vertrouwen cruciaal! En dat begint bij een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens.
Bij Quality Contacts nemen we die verantwoordelijkheid serieus. Want achter ieder telefoontje of chatbericht schuilt vaak meer dan een simpele vraag. Het gaat om mensen, om hun gezondheid, hun verhaal, hun vertrouwen maar ook zeker om data en persoonsgegevens. En dat vertrouwen verdienen we niet alleen door goed te luisteren, maar ook door data veilig te houden.
Onze klantadviseurs zijn getraind om met empathie en aandacht contact te maken. Tegelijk zorgen wij als organisatie dat de privacy van cliënten, patiënten en contactpersonen gewaarborgd blijft. In elk kanaal, en bij elke interactie.
Dat doen we onder meer door te werken volgens de normen van ISO 27001, de internationale standaard voor informatiebeveiliging.
Deze certificering betekent dat onze processen, systemen en werkwijzen structureel worden getoetst op risico’s, kansen en veiligheid. Deze toetsing doen wij uiteraard zelf, omdat we willen weten waar we kunnen verbeteren, maar vindt ook door een onafhankelijke partij plaats. Van toegangsbeheer tot dataversleuteling en van medewerkersscreening tot bewustzijnstrainingen: alles is erop gericht om de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van data te beschermen.
In zorg en welzijn hebben mensen vaak te maken met kwetsbare situaties. Dat vraagt niet alleen om een luisterend oor, maar ook om een organisatie die zorgvuldig en discreet omgaat met persoonlijke informatie. Een datalek of onzorgvuldige communicatie kan directe impact hebben op iemands vertrouwen in de zorg. Daarom is informatiebeveiliging geen IT-thema, maar een essentieel onderdeel van onze dienstverlening.
Als partner voor klantcontact willen wij meer zijn dan een externe partij. Wij streven ernaar om een verlengstuk te zijn van jouw organisatie, met gedeelde waarden, gedeelde verantwoordelijkheidsgevoel én gedeelde standaarden voor kwaliteit en veiligheid.
De keuze voor ISO 27001 is daarin geen verplichting, maar een bewuste stap. Het is onze manier om te laten zien:
wij nemen onze rol in de zorg serieus! óók als het gaat om privacy en gegevensbescherming.
Meer weten over hoe wij privacy en informatiebeveiliging inrichten?
Neem gerust contact met ons op! We laten je graag zien hoe klantcontact veilig én menselijk blijft.
Als het gaat om personeel, zijn wij altijd op zoek naar de beste en meest enthousiaste medewerkers. Medewerkers die de klanten van onze klanten de
Selfservice is een vorm van klantenservice waarbij klanten zelf het antwoord op de vraag vinden, zonder dat er een medewerker van de klantenservice aan te pas komt.
Soms is het best even slikken wanneer je als medewerker een boze klant aan de telefoon krijgt. En toch biedt een klacht ook kansen!
Klanttevredenheid is een meting die bepaalt hoe goed de producten of diensten van een bedrijf of merk voldoen aan de verwachtingen van tevreden klanten. Het is één van de belangrijkste aspecten van de aankoopintenties en klantloyaliteit.
CRM is afkorting voor Customer Relationship Management en gaat over het actief werken aan klantrelaties. Dit gebeurd vaak met behulp van een CRM-systeem.
Social media is een uitstekend middel om langdurige klantrelaties op te bouwen. Het is belangrijk om kwalitatieve content op je sociale mediakanalen te hebben zodat mensen het account kunnen volgen. Daarnaast is het goed om actief bezig te zijn en vragen te beantwoorden in de vorm van webcare.