NIEUWSBRIEF
JANUARI 2024

2024 is hier!

We kijken, zoals Pjotr tijdens het fantastische personeelsfeest aangaf, terug op een prachtig 2023 als Quality Contacts zijnde. Dus vanaf nu tijd om vooruit te kijken naar 2024. En er staat een hoop te gebeuren of is al gebeurd, zoals het nieuwe loon, hierover later meer in deze nieuwsbrief.

Aankomend jaar zullen we vooral hetzelfde blijven doen. Ons volledig richten op de opdrachten die er liggen. We blijven zoeken naar nieuwe collega’s want we hebben vacatures genoeg. En “onder de motorkap” blijven we verbeterslagen maken. Denk hierbij aan het moderniseren van verschillende IT processen en bij behoorde hardware. Of nieuwe verbeterde HR procedures.

Begin dit jaar staat ook de jaarlijkse ISO audit weer in het agenda. Voor ons een zeer belangrijk certificaat! Verder wil ik jullie allemaal een mooi QC-jaar toewensen en mocht je vragen hebben na aanleiding van deze nieuwsbrief mogen jullie mij altijd een berichtje sturen😊

Namens de afdeling Client Service Management, León

Terugblik personeelsfeest

Het is alweer een zo’n anderhalve maand geleden maar op vrijdag 15 december was “The Crown” omgetoverd tot een heus “QC Royalty Party” waar iedereen uitgenodigd werd voor een exclusief knalfeest onder leiding van DragRoyalty Miss Meggie en waar de muziekale omlijsting werd verzorgd door dé huis DJ’s van “The Crown” ​

Je kon merken dat iedereen wel toe was aan een feestje met collega’s en een gezellige avond samen. Het entousiasme van iedereen die erbij was heeft zeker bijgedragen aan een geweldige avond.

Na een warm ontvangst gaf pjotr het sein te gaan starten met de feestelijkheden! Er was een Wheel of Fortune, een fotowand, verschillende lotingen én aan het einde kreeg iedereen een muntje voor een late night snack van de febo.​

Afsluitend om 00:00 vond de kroning plaats van 2 collega’s die zichzelf een jaar lang “QC Royalty 2023” mogen noemen, want deze collega’s zijn gekozen door hun medecollega’s doormiddel van stemkaartjes die men in kon vullen op de avond zelf. ​

De QC Royalty is bedacht om collega’s in het zonnetje te zetten die veel voor de organisatie of collega’s betekend hebben. Stemmen is gehaal vrijwillig en anoniem. 

Bij deze bedankt iedereen voor jullie aanwezigheid en op naar het volgende personeelsfeest! 😉

Nieuwe locatie voor Quality Contacts?

Zoals wellicht een aantal van jullie weten, liggen er plannen om appartementen te gaan bouwen op onze QC locatie. Dat is niet onbekend, echter de datum waarop de voorbereidingen gaan starten blijft verschuiven.

Dit was reden om ook te oriënteren naar een eventuele andere locatie. De voorwaarden voor de locatie zijn niet mis: Makkelijk bereikbaar met auto én openbaar vervoer, voldoende (gratis) parkeerplekken, een veilige omgeving, bij voorkeur in de buurt van het centrum en óók nog een beetje betaalbaar.

Deze zoektocht is nog niet gelukt, maar gelukkig hoeft dat ook niet meer! De plannen voor het bouwen van appartementen is wederom uitgesteld.

Daarnaast hebben we goede afspraken kunnen maken met de verhuurder. Kortom: we blijven op de huidige locatie!

We beseffen ons dat de voorwaarden die we stellen bij een nieuwe locatie, voorwaarden zijn waar we nu allemaal aan voldoen.

 

Natuurlijk zijn er zo nu en dan uitdagingen met plekken, maar de meesten van jullie kunnen gratis parkeren. 

Nu we weten dat we blijven zitten, en op basis van de feedback in de medewerkers tevredenheidonderzoeken gaan we dan ook investeren in een iets fijnere benedenverdieping/ kantine. Deze veranderingen zullen jullie snel gaan merken! Heb je nog suggesties voor de kantine, laat het dan vooral weten!

Vrijmibo!

Aanstaande vrijdag 2 februari is het weer de eerste vrijdag van de maand (jaja de eerste maand zit er dan alweer op  en kunnen we langzaam alweer gaan denken over welke kerstballen we in de boom gaan hangen).

Volgens de eeuwenoude traditie is het volgende week dan ook weer tijd voor de VRIJMIBO… ! – Dé vrijdagmiddag borrel van QC waar – IEDEREEN – welkom is vanaf 16:00 uur om met een drankje in de ene hand en een hapje in de andere hand de week te bespreken, je weekendplannen te delen of gewoon eindelijk die collega eens te spreken die je altijd wel voorbij ziet komen maar nog nooit gesproken hebt.

Dus werk je normaal thuis? – Kom dan vooral gezellig naar kantoor om aan te sluiten! Werk je tot 18.00 – dan hopen we je uiteraard daarna nog te zien.

Wij hopen jullie allemaal te zien vrijdag vanaf 16:00 uur, beneden in de kantine! 

Loonsverhoging

Het wettelijk minimumloon gaat omhoog in 2024!  Vanaf nu ontvangen werknemers een bruto-uurloon van €13,27* in plaats van €11,94*.

Er zijn echter een paar details om rekening mee te houden. Deze verandering is uitsluitend van toepassing op volwassenen. Medewerkers van 20 jaar en jonger krijgen geen wijziging in het uurloon. Hier is een handige tabel om het helder te maken:

Let op de uitzonderingen! Bij Sanquin en Medipoint wordt er een projecttoeslag toegevoegd om het salaris aan te vullen:

 

  • Bij Sanquin wordt het salaris bij medewerkers van 20 jaar en jonger aangevuld naar €12,00*.
  • Bij Medipoint wordt het salaris aangevuld doormiddel van een projecttoeslag naar €14,00*.

Heb je vragen over deze wijzigingen? Aarzel niet om het ons te laten weten (hrm@qualitycontacts.nl). We staan klaar om alle vragen te beantwoorden en ervoor te zorgen dat iedereen goed op de hoogte is.

*Salaris is uitgedrukt in uurloon.

De belangrijkste reden achter deze aanpassing is de bijzondere zwaarte en complexiteit van Medipoint. We erkennen de extra inzet en toewijding die vereist zijn voor dit specifieke werk, en we willen deze waardevolle bijdrage op een passende manier belonen.

Deze salarisverhoging is dus bedoeld om de unieke uitdagingen van Medipoint project te weerspiegelen en onze waardering uit te drukken voor de inspanningen van het team. We zijn ervan overtuigd dat deze aanpassing recht doet aan de specifieke eisen van het project.

Spreekt het jou aan om een volgende stap in de wereld van klantcontact te nemen en een stap te nemen richting de medische wereld van Medipoint?

Dan nodigen we je uit om intern te solliciteren bij Medipoint. Je kan intern solliciteren via jou teamleider!”

Vertrouwenspersoon

Quality Contacts wil voor iedereen binnen de organisatie een prettige en veilige werkomgeving creëren. Mede daarom hebben wij een tweede vertrouwenspersoon in ons midden zodat er altijd een vertrouwenspersoon aanwezig is met wie je contact kan opnemen. Dit is Jolanda van der Steege. Je vindt haar op de HR-afdeling

Onze vertrouwenspersonen kun je benaderen als je ongewenst gedrag ervaart tijdens en rondom je werk(zaamheden). Onder ongewenst gedrag vallen:

  • seksuele intimidatie
  • discriminatie
  • agressie en geweld
  • pesten

Persoonsgegevens veilig houden

Onze core business bestaat uit informatie/data/(persoons)gegevens. Daar willen wij zo veilig mogelijk mee om gaan, zodat ze in betrouwbare handen zijn en niet toegankelijk voor anderen. Wil je daarom rekening houden met de volgende acties….

Uitloggen: vergeet je aan het einde van je werkdag niet uit te loggen uit al de systemen waarmee je werkt? Teleknowledge, programma’s van onze opdrachtgever, maar ook vanuit Slack!!

Communiceren: verstuur persoonsgegevens nooit digitaal, niet via WhatsApp, niet via Slack etc. Maak ook geen screenshots of foto’s van persoonsgegevens.

Clear screen: vergrendel je scherm bij het verlaten van je werkplek (ook thuis).

Clean desk: zorg dat je werkplek opgeruimd is en laat geen gegevens slingeren (ook thuis).

Nieuwe "werken bij" pagina

De afgelopen periode zijn we bezig geweest met het vernieuwen van onze Werken Bij Pagina. De  vacatures zijn aangepast en de lay-out is vernieuwd. Neem een kijkje via onderstaande link:

https://www.qualitycontacts.nl/werken-bij/

Ook in 2024 zijn wij op zoek naar nieuwe enthousiaste collega’s. Ken jij iemand die het leuk vind om Quality Contacts te komen versterken? Neem dan contact op met Bas via slack, e- mail of telefoon:


Ook in 2024 geldt natuurlijk de aanbrengpremie van €100,00 netto.

Informatiebeveiligingsincident

Informatiebeveiligingsincident
Bij een (informatie)beveiligingsincident is de veiligheid van informatie (data/(persoons)gegevens) in het geding. Dit kan door de volgende drie redenen:

Beschikbaarheid
Een systeem (zoals Teleknowledge of het CRM systeem van onze opdrachtgever) is uitgevallen of zeer traag en daardoor kan je jouw werk niet doen. Hiermee is de veiligheid van informatie in het geding, want de informatie is niet beschikbaar. 

Integriteit
Informatie hoort juist, volledig en actueel te zijn. Dit betekend dat informatie in de systemen moeten kloppen en up to date moet zijn. De integriteit van informatie is een issue wanneer informatie niet compleet of juist is.

Vertrouwelijkheid
Als het gaat om vertrouwelijkheid dan houdt dit in dat alleen de mensen die er recht op hebben die informatie mogen inzien en er (eventueel) iets mee mogen doen. De vertrouwelijkheid kan al een probleem zijn wanneer een e-mail verstuurd is naar de verkeerde persoon.

Klopt er iets niet aan één van deze drie punten dan is er sprake van een informatiebeveiligingsincident. En zoals je zal begrijpen willen wij dit niet, omdat informatie onze core business is binnen Quality Contacts.

Informatiebeveiligingsincident à datalek
Heb je het vermoeden dat informatie bij de verkeerde persoon terecht is gekomen of in te zien is door iemand die hier geen recht op heeft (de vertrouwelijkheid is een probleem), dan kan er sprak zijn van een datalek. Meld alle situaties waarbij informatie mogelijk ‘gelekt’ is direct. In deze zin zijn drie aspecten belangrijk:

  • Dit kan informatie/data/(persoons)gegevens zijn van de klanten van onze opdrachtgevers, maar ook van collega’s (staf en agents) of gegevens van opdrachtgevers of leveranciers.
  • Daarbij gaat het dus om situaties waarbij mogelijk gelekt is. Maak niet zelf de afweging of het een datalek is en vel ook geen oordeel, dit laat je over aan de afdeling kwaliteit, ICT en de operationeel manager.
  • Direct is zonder vertragen, neem dus niet eerst even pauze, NEE meld het meteen!

Melden doe je zo: stuur een e-mail naar security@qualitycontacts.nl.

MIJN QC Easter Egg Hunt

Ben je inmiddels onderdaan deze nieuwsbrief gekomen? Dan hebben wij nu een opdracht voor je:

  • ZOEK EASTER EGGS 


Op de pagina van MIJNQC zijn Easter Eggs  verstopt. Als jij ze allemaal gevonden hebt, stuur dan een mailtje naar MT met een korte uitleg of screenshot waar je ze gevonden hebt. Elke juiste inzending ontvangt een BOL.COM bon van 25 euro;

  • De eerste vinder van elke betreffende Easter Egg krijgt een BOL.COM bon 
  • Deelnemer kan eenmalig de bon ontvangen.
  • Elk Easter Egg is 1 bon waard – je kunt dus 4 bonnen winnen als je ze allemaal vindt. Er zijn 3 Easter Eggs en 1 bonus egg.

 

Wat is een Easter Egg: 

Een Easter Egg is een grap of een verborgen boodschap die, in dit geval, op MIJNQC verwerkt is. Net als echte paaseieren zitten deze snufjes verborgen en moet ernaar gezocht worden.