Onbereikbaarheid kost zorginstellingen geld én vertrouwen

Veel zorginstellingen worstelen ermee: patiënten die lang in de wacht staan of helemaal geen gehoor krijgen. Onbereikbaarheid lijkt soms een klein probleem, maar de gevolgen zijn groot.

Het eerste contactmoment is doorslaggevend

Wanneer een patiënt belt, is dat vaak de eerste directe ervaring met de zorgorganisatie. Als dit contact stroef verloopt, kan de relatie al beschadigd zijn voordat deze goed en wel begonnen is. Uit onderzoek blijkt dat veel mensen overstappen naar een andere zorgverlener als zij zich bij het eerste contact niet serieus genomen voelen.

De verborgen kosten van gemiste telefoontjes

Gemiste gesprekken betekenen meer dan een tijdelijk ongemak. Een patiënt die geen gehoor krijgt, plant zijn afspraak misschien bij een concurrent. In de zorg kan dit betekenen dat er inkomsten uit behandelingen wegvallen. Daarnaast kost het herstel van een beschadigde relatie vaak meer tijd en middelen dan het direct goed afhandelen van de vraag.

“Het eerste contactmoment is doorslaggevend. Als dit contact stroef verloopt, kan de relatie al beschadigd zijn voordat deze goed en wel begonnen is.”

Emotie maakt bereikbaarheid nóg belangrijker

Onze klantadviseurs zijn gespecialiseerd in het afhandelen van zorgvragen. We zorgen dat lijnen altijd bemand zijn, ook tijdens piekmomenten. Bovendien trainen we onze klantadviseurs om vragen niet alleen snel, maar ook mensgericht en deskundig te beantwoorden. Daardoor behouden zorgorganisaties het vertrouwen van hun patiënten en voorkomen ze omzetverlies.

Bereikbaarheid: de sleutel tot vertrouwen en financiële gezondheid in de zorg

Onbereikbaarheid is meer dan alleen een gemiste oproep: het tast direct het vertrouwen van patiënten aan en brengt de financiële positie van zorginstellingen in gevaar. Door te investeren in betrouwbare en mensgerichte bereikbaarheid wordt niet alleen de relatie met patiënten versterkt, maar blijft ook de continuïteit en reputatie van de organisatie gewaarborgd.

Wil jij het verschil maken voor jouw zorgorganisatie en je patiënten?

Meer lezen?

wat is een ces score

Wat is een CES score in klantcontact?

Customer Effort Score geeft informatie over hoe gemakkelijk het is om zaken met een bedrijf te doen. Het doel is om gebieden te markeren waar de inspanning te hoog is, zodat er positieve aanpassingen gemaakt kunnen worden voor de klanten van het bedrijf.

Lees verder »

Tevreden klanten kopen meer

Klanttevredenheid is een meting die bepaalt hoe goed de producten of diensten van een bedrijf of merk voldoen aan de verwachtingen van tevreden klanten. Het is één van de belangrijkste aspecten van de aankoopintenties en klantloyaliteit.

Lees verder »
whatsapp klantenservice voorbeeld

Webcare via WhatsApp

Of het nu gaat om het volgen van een bestelling, het stellen van een vraag over een product of het oplossen van een probleem, webcare via WhatsApp biedt een directe lijn van communicatie tussen bedrijven en klanten.

Lees verder »
Contactreductie door kwaliteitsverhoging

Contactreductie door kwaliteitsverhoging

Binnen ons contactcenter wordt alles gemeten, om te kijken waar we kunnen verbeteren in klantcontact. Alles wat je meet en vastlegt kun je verbeteren door de huidige situatie te vergelijken met de nieuwe situatie. Zo kun je iets dat subjectief is, zoals de inhoud van een telefoongesprek, toch objectief meten.

Lees verder »