
Hoe gebruiken klanten sociale media voor ondersteuning
Hoe gebruiken klanten sociale media voor ondersteuning? Sociale media is enorm populair geworden bij de millennial generatie en daarmee een belangrijk kanaal voor merken en
Goede zorg begint bij goed contact. Maar in klantcontact draait het niet alleen om bereikbaarheid, empathie of duidelijke communicatie. Juist in de zorg- en welzijnssector is ook vertrouwen cruciaal! En dat begint bij een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens.
Bij Quality Contacts nemen we die verantwoordelijkheid serieus. Want achter ieder telefoontje of chatbericht schuilt vaak meer dan een simpele vraag. Het gaat om mensen, om hun gezondheid, hun verhaal, hun vertrouwen maar ook zeker om data en persoonsgegevens. En dat vertrouwen verdienen we niet alleen door goed te luisteren, maar ook door data veilig te houden.
Onze klantadviseurs zijn getraind om met empathie en aandacht contact te maken. Tegelijk zorgen wij als organisatie dat de privacy van cliënten, patiënten en contactpersonen gewaarborgd blijft. In elk kanaal, en bij elke interactie.
Dat doen we onder meer door te werken volgens de normen van ISO 27001, de internationale standaard voor informatiebeveiliging.
Deze certificering betekent dat onze processen, systemen en werkwijzen structureel worden getoetst op risico’s, kansen en veiligheid. Deze toetsing doen wij uiteraard zelf, omdat we willen weten waar we kunnen verbeteren, maar vindt ook door een onafhankelijke partij plaats. Van toegangsbeheer tot dataversleuteling en van medewerkersscreening tot bewustzijnstrainingen: alles is erop gericht om de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van data te beschermen.
In zorg en welzijn hebben mensen vaak te maken met kwetsbare situaties. Dat vraagt niet alleen om een luisterend oor, maar ook om een organisatie die zorgvuldig en discreet omgaat met persoonlijke informatie. Een datalek of onzorgvuldige communicatie kan directe impact hebben op iemands vertrouwen in de zorg. Daarom is informatiebeveiliging geen IT-thema, maar een essentieel onderdeel van onze dienstverlening.
Als partner voor klantcontact willen wij meer zijn dan een externe partij. Wij streven ernaar om een verlengstuk te zijn van jouw organisatie, met gedeelde waarden, gedeelde verantwoordelijkheidsgevoel én gedeelde standaarden voor kwaliteit en veiligheid.
De keuze voor ISO 27001 is daarin geen verplichting, maar een bewuste stap. Het is onze manier om te laten zien:
wij nemen onze rol in de zorg serieus! óók als het gaat om privacy en gegevensbescherming.
Meer weten over hoe wij privacy en informatiebeveiliging inrichten?
Neem gerust contact met ons op! We laten je graag zien hoe klantcontact veilig én menselijk blijft.

Hoe gebruiken klanten sociale media voor ondersteuning? Sociale media is enorm populair geworden bij de millennial generatie en daarmee een belangrijk kanaal voor merken en

Bij Quality Contacts staat werkgeluk voorop. We steken veel tijd in de ontwikkeling en groei van onze medewerkers. Het doel hiervan is om medewerkers de

Klantervaring is moeilijk en wordt vooral bepaald door menselijke emotie. Het hebben van klantenservicemedewerkers die begrijpen hoe ze empathie kunnen hebben en tonen, is essentieel voor het leveren van goede klantenservice.

WOW! is een uitdrukking die beschrijft hoe we ons voelen wanneer een product, dienst of service onze verwachtingen overtreft en verrast? De WOW-factor dus.

Tevreden medewerkers voelen zich niet alleen gewaardeerd, maar leveren ook betere prestaties, zijn minder vaak afwezig en blijven langer bij de ons. In 2024 hebben wij als organisatie verschillende initiatieven genomen om onze medewerkers centraal te stellen.

NIEUWSBRIEF JANUARI 2024 2024 is hier! We kijken, zoals Pjotr tijdens het fantastische personeelsfeest aangaf, terug op een prachtig 2023 als Quality Contacts zijnde. Dus