Een positieve klantreis is cruciaal om een klant te binden aan je bedrijf.
Webcare is een vak apart en er is veel kennis en tijd voor nodig, en die tijd zou je beter kunnen besteden aan je bedrijf…toch?
Dedicated webcare team, geen blend met andere type kanalen
Bij ons betaal je slechts voor de daadwerkelijke tijd dat we de interacties monitoren en voeren.
Stukje tekst over hoe betrouwbaar we zijn enzo, graag in 2 zinnetjes verdelen zodat het matched.
Bij het goed uitvoeren van webcare-activiteiten komt veel kijken. Je wilt snel en accuraat reageren maar het aantal berichten is te laag om hier een dedicated persoon (of personen) op in te zetten. Je wilt 7 dagen van de week bereikbaar zijn en bij voorkeur ook op feestdagen. Want is dat niet wat jouw klant van je verwacht?
Webcare is niet meer weg te denken als klantcontactkanaal, alles draait om sociale interactie. Wie online zichtbaar wil zijn en haar klanten goed wil kunnen bedienen, zal zich ook online sterk moeten presenteren. Daarvoor is het belangrijk om te luisteren naar klanten en het gesprek aan te gaan. Een laagdrempelige manier om dit te doen is voor veel mensen is op social media. Dat kan rechtstreeks aan het bedrijf gericht zijn, of een klacht die gewoon de wereld in getweet wordt.
Het is belangrijk om als bedrijf hierop in te springen en het gesprek actief aan te gaan en op te zoeken. Door actieve webcare in te zetten op de social media kanalen waar jouw doelgroep zich het meest bevindt kun je hierop inspringen.
Met behulp van social media tooling monitoren we op diverse kanalen (Instagram, Facebook, Twitter, Trustpilot) wat er over je merk, product, dienst of organisatie gezegd wordt
Nadat we een bericht hebben gemonitord en beoordeeld, bepalen we of en hoe we op het bericht willen reageren. Binnen hoeveel tijd reageren we? En op welke manier?
Het geniet de voorkeur dat onze medewerkers de veelgestelde vragen/ FAQ kennen van de organisatie waarvoor men social media afhandelt.
Alle contacten en informatie worden standaard vastgelegd in de social media tool die waarin we werken.
Webcare is het proces waarbij je reageert op uitlatingen over en naar jouw bedrijf op online platforms. Via sociale kanalen als Facebook, Instagram, Twitter of YouTube, maar ook op fora, nieuwssites of blogs.
Dit kan door middel van privéberichten, openbare berichten op een tijdlijn of website, of door het mengen in een online gesprek dat niet aan jouw bedrijf is gericht maar wel over u gaat. Ook contact via Livechat of Whatsapp is een vorm van webcare. Eigenlijk is het een online klantenservice maar dan via social media.
Deze online aanwezigheid is heel goed uit te besteden aan een partij die specialist in klantcontact is. Wij hebben veel ervaring met webcare en kunnen elke tone-of-voice aannemen om jouw bedrijf een eigen gezicht te geven.
Wil jij je onderscheiden door ludieke online activiteiten, engagement op gang helpen en structureel reageren op je klanten via social media? Wij monitoren alle online kanalen en reageren op likes, comments, reviews, vragen en eventuele klachten op een manier die bij jouw bedrijf past. Alle social media afhandeling wordt door ons gedaan.
• Meer tijd over om je bedrijf te laten groeien.
• Waardevollere klantcontacten
• Geen zorgen over de hoeveelheid werk
• Er wordt geluisterd naar jouw klanten
Gekwalificeerder medewerkers, meer tevreden klanten,
meer tijd voor eigen werkzaamheden
Bezoekadres hoofdkantoor:
Ferdinand Bolstraat 25B
8021 ES Zwolle
Postadres:
Postbus 1027
8001 BA Zwolle
Receptie: 0224 – 224 224
E-mail: info@qualitycontacts.nl