
Omnichannel verkoop wordt steeds populairder
Omdat de klant van tegenwoordig wil winkelen op de manier die voor hen het handigst is en zijn ze niet bereid genoegen te nemen met iets minder dan een gemakkelijke en aangename winkelervaring.
 
															We accepteren niets minder dan topkwaliteit in de zorg. Waarom zouden we dat wél doen in communicatie?
Opvallend genoeg ligt de lat voor zorgcommunicatie nog altijd lager dan zou mogen. Veel zorgorganisaties zien klantcontact in de zorg nog als iets logistieks: een telefooncentrale die vragen opvangt, afspraken doorgeeft en meldingen noteert. Functioneel, efficiënt (maar vaak ook afstandelijk).
Bij Quality Contacts geloven we dat zorgcommunicatie veel meer is dan dat. Wij zien elk gesprek, elk bericht en elk contactmoment als een essentieel onderdeel van de zorgbeleving. Want de manier waarop je contact maakt, bepaalt hoe iemand zich geholpen, gehoord en gerustgesteld voelt.
Goede zorg draait niet alleen om medische handelingen, maar ook om hoe mensen die zorg ervaren. Een patiënt die zich begrepen voelt, heeft meer vertrouwen in de zorgverlener. Een mantelzorger die snel en vriendelijk wordt geholpen, ervaart minder stress. En een cliënt die weet dat hij kan rekenen op een luisterend oor, voelt zich veilig.
Dat zijn geen randvoorwaarden; dat ís zorg.
Daarom vinden wij dat zorgcommunicatie onderdeel moet zijn van het zorgproces zelf. 
Niet alleen om vragen te beantwoorden, maar om écht bij te dragen aan patiëntbeleving en continuïteit van zorg.
Een empathisch en deskundig contactmoment kan spanning wegnemen, duidelijkheid bieden en vertrouwen opbouwen. En precies dát is wat goede zorg hoort te doen.
Bij Quality Contacts werken we dagelijks met en voor zorgorganisaties. We spreken cliënten, patiënten, en zorgprofessionals. We horen hun zorgen, emoties en verhalen. Die gesprekken laten zien dat achter elke vraag een mens zit, elk met zijn of haar eigen situatie.
Onze kernwaarde mensgericht vormt dan ook het hart van ons werk. We trainen onze klantadviseurs om niet alleen te luisteren, maar te begrijpen. Om te horen wat er niet wordt gezegd. En om altijd vanuit respect en empathie te handelen.
Want in de zorg is een goed gesprek soms net zo waardevol als een medische handeling.
Naast menselijkheid is deskundigheid onmisbaar. Vakkundige zorgcommunicatie betekent dat onze medewerkers begrijpen wat er speelt binnen de zorgsector: van hulpmiddelen en indicaties tot leveringen, declaraties en privacywetgeving.
Wij werken volgens ISO 27001 en ISO 9001 normen. Dat betekent dat onze processen voldoen aan de strengste eisen op het gebied van informatiebeveiliging, kwaliteit en betrouwbaarheid. Zo weten onze opdrachtgevers, en hun cliënten, dat elk gesprek niet alleen zorgvuldig, maar ook veilig wordt afgehandeld.
In een wereld waar vertrouwelijke zorgcommunicatie steeds vaker digitaal verloopt, is dat geen luxe, maar noodzaak. Blijkt ook maar weer uit recente artikelen waarin data lekken binnen de zorg nog veel voor komen. 
De zorg verandert, en daarmee ook de manier waarop we communiceren. Steeds meer contact vindt plaats via chat, e-mail of beeldbellen. Cliënten verwachten snelheid, duidelijkheid en bereikbaarheid maar óók warmte en begrip.
Daarom zetten we in op innovatie: slimme systemen, digitale integraties en omnichannel communicatie die de zorg beter laat aansluiten op de mens.
En we zeggen het vaker, onze visie is dat technologie ondersteunend moet zijn aan persoonlijk contact, nooit vervangend.
Zorg op afstand kan dichtbij voelen, als de toon en aandacht goed zijn.
De tijd dat klantcontact slechts een ondersteunende dienst was, is wat ons betreft voorbij. De zorgsector mag (en moet) méér eisen van haar communicatie, en niet wachten op het moment dat dit met regelgeving moet worden afgedwongen.
De manier waarop je contact maakt, bepaalt hoe je wordt herinnerd, en in de zorg telt dat misschien wel het meest van alles.

Omdat de klant van tegenwoordig wil winkelen op de manier die voor hen het handigst is en zijn ze niet bereid genoegen te nemen met iets minder dan een gemakkelijke en aangename winkelervaring.

Wat doet een Facilitair Contactcenter zoals Quality Contacts? Wij (Quality Contacts) als facilitair contactcenter zijn een cruciaal onderdeel van de klantenservicestrategie van veel organisaties. In

Klanttevredenheid is een meting die bepaalt hoe goed de producten of diensten van een bedrijf of merk voldoen aan de verwachtingen van tevreden klanten. Het is één van de belangrijkste aspecten van de aankoopintenties en klantloyaliteit.

Vanuit de klantenservice is er data beschikbaar over waar het meest over gebeld en gemaild wordt. Deze data in combinatie met de context die medewerkers halen uit hun dagelijkse gesprekken met klanten, zorgen voor hele interessante inzichten waar actie op ondernomen kan worden.

Er zijn veel verschillende manieren om je bedrijf in de markt te zetten. Social media, e-mail, fysieke post en via de telefoon, oftewel telemarketing.

Bij Lebara ben ik verantwoordelijk voor de webcare. Als klanten via Twitter, Facebook, Instagram of Trustpilot met vragen of berichten komen behandel ik deze en probeer ik iedereen zo goed mogelijk te helpen en van een juist antwoord te voorzien.