
De stem achter het klantcontact – Angelique
Ik ben tijdens corona bij Quality Contacts komen werken in een periode dat iedereen vanuit huis werkte, bijna geleden 2 jaar alweer, sinds 24 april 2021.
Medewerkerstevredenheid is een van de belangrijkste pijlers voor Quality Contacts.
Tevreden medewerkers voelen zich niet alleen gewaardeerd, maar leveren ook betere prestaties, zijn minder vaak afwezig en blijven langer bij de ons.
In 2024 hebben wij als organisatie verschillende initiatieven genomen om onze medewerkers centraal te stellen. Maar wat doet dat nu eigenlijk met de tevredenheid? In deze blog reflecteren we op de activiteiten die we hebben georganiseerd en welke impact deze hebben gehad.
Tevreden medewerkers zijn het kloppende hart van iedere organisatie. Onderzoek toont keer op keer aan dat gelukkige werknemers productiever zijn, beter samenwerken en positiever bijdragen aan de werkcultuur. Bovendien leidt een hogere tevredenheid tot minder verloop, wat niet alleen kosten bespaart, maar ook zorgt voor continuïteit.
Medewerkerstevredenheid is een maatstaf voor hoe tevreden en gemotiveerd medewerkers zijn met hun werkomgeving, hun taken en hun algehele beleving van de organisatie. Tevreden medewerkers voelen zich gewaardeerd, betrokken en gemotiveerd om het beste van zichzelf te geven, wat op zijn beurt de prestaties en het succes van het bedrijf versterkt wat leidt tot een betere werkethiek. Dit leidt op zijn beurt tot een hogere productiviteit en uiteindelijk tot maximale winst voor de organisatie. Wij merken dat een hogere medewerkerstevredenheid de volgende voordelen heeft:
In 2024 hebben we diverse activiteiten georganiseerd om bij te dragen aan het welzijn en de tevredenheid van onze medewerkers. Hieronder een overzicht van enkele initiatieven:
De resultaten van deze activiteiten zijn duidelijk zichtbaar, echter moeten we ook eerlijk zijn op de ruimte die er ligt om te verbeteren. De input uit de onderzoeken helpen ons hier ontzettend bij. Het geeft nieuwe inzichten, die leiden tot nieuwe initiatieven . Denk hierbij bijvoorbeeld aan de mogelijkheden om jezelf op te frissen in de toiletten, extra ontspanningsruimten, of ruimten om spullen op te bergen.
Om medewerkerstevredenheid goed in kaart te brengen, maken we gebruik van verschillende tools en methoden. Naast jaarlijkse enquêtes organiseren we individuele gesprekken en houden we belangrijke KPI’s bij, zoals verloop en ziekteverzuim. Deze gegevens helpen ons te begrijpen wat werkt en waar we nog kunnen verbeteren.
In 2025 willen we voortbouwen op de successen van vorig jaar. Dat betekent dat we doorgaan met activiteiten die goed hebben gewerkt, mede dankzij onze eigen feestcommissie, zoals vieringen, en meer aandacht besteden aan nieuwe initiatieven, zoals mentale gezondheid en duurzame inzetbaarheid maar ook extra trainingen.
Door tradities voort te zetten en ruimte te maken voor nieuwe initiatieven, willen we blijven inspelen op wat onze medewerkers belangrijk vinden. Samen zorgen we voor een inspirerende werkomgeving waar iedereen zich gewaardeerd en verbonden voelt.
Medewerkerstevredenheid is een centraal onderdeel van een succesvolle organisatie. Door de medewerkerstevredenheid te meten, factoren te identificeren die de tevredenheid beïnvloeden en strategieën voor verbetering te implementeren, creëren we een werkplek waar onze medewerkers goed in gedijen.

Ik ben tijdens corona bij Quality Contacts komen werken in een periode dat iedereen vanuit huis werkte, bijna geleden 2 jaar alweer, sinds 24 april 2021.

Onbereikbaarheid in de zorg heeft grote gevolgen. Lange wachttijden of gemiste oproepen zorgen voor ontevreden patiënten, verlies van vertrouwen en financiële schade. Goede bereikbaarheid is daarom cruciaal om relaties met patiënten te behouden en de continuïteit van zorginstellingen te waarborgen.

Als het gaat om personeel, zijn wij altijd op zoek naar de beste en meest enthousiaste medewerkers. Medewerkers die de klanten van onze klanten de

Wat maakt klantcontact in de zorg zo uniek? Ontdek waarom empathie, zorgvuldigheid en mensgerichtheid onmisbaar zijn in klantcontact bij zorginstellingen.

Er zijn veel verschillende manieren om je bedrijf in de markt te zetten. Social media, e-mail, fysieke post en via de telefoon, oftewel telemarketing.

Vanuit de klantenservice is er data beschikbaar over waar het meest over gebeld en gemaild wordt. Deze data in combinatie met de context die medewerkers halen uit hun dagelijkse gesprekken met klanten, zorgen voor hele interessante inzichten waar actie op ondernomen kan worden.