• Het is gebaseerd op zelfrapportage
Dit soort gegevens zijn zeer kwetsbaar voor de zelfingenomenheid. Zelfs met zoiets eenvoudigs als een CSAT-vragenlijst, kunnen er scheve antwoorden verkregen worden, bijvoorbeeld afhankelijk van iemands stemmig of na een bepaalde (levens)gebeurtenis.
• Het is beperkt in detail
CSAT is een botte maatstaf voor positiviteit of negativiteit. Het legt geen nuance vast in ervaringen.
• Het is een reactie van 1 persoon
CSAT werkt goed wanneer iemand een individuele ervaring heeft gehad. Maar hoe zit het als ze reageren namens familie, een team of een heel bedrijf dat gebruik maakt van het product of dienst? Bijvoorbeeld, wat vind het voetbalteam van de nieuw ontworpen voetbal?
• Het is onderhevig aan respons bias (vooroordelen, vooringenomenheid)
De meeste mensen die reageren op een CSAT-verzoek zijn vaak degenen die een hele positieve of hele negatieve ervaring hebben gehad. Mensen die zich neutraal voelen, zijn minder gemotiveerd om de enquête in te vullen.