Binnen telemarketing kennen we vele verschillende type werkzaamheden.
• Upsell
Upselling houdt in dat bestaande klanten aangemoedigt worden om aanvullende producten/diensten die een bedrijf aanbiedt aan te schaffen of hen aanmoedigt om te upgraden naar een nieuwere versie van hun bestaande producten/diensten.
Upselling richt zich dus op bestaande klanten in plaats van producten/diensten te verkopen aan nieuwe klanten.
• Crosssell
Crosselling is de verkoop van verwante artikelen of aanvullende diensten aan een al bestaande klant en wat die klant al gekocht heeft. Als er een aankoop is gedaan en die is afgerond kan de klant worden benaderd voor een aanvullend product of dienst die gerelateerd is aan de oorspronkelijke aankoop.
• Winback/ reactivatie
Met Winback worden klanten behandeld die ervoor gekozen hebben een product te retourneren en wat de reden van hun beslissing was te onderzoeken. Door leerzaam en methodisch te werken lossen we deze problemen op en winnen we het vertrouwen van de klant terug.
• Donateurswerving/Collectantenwerving
Bij het werven van donateurs worden mensen gebeld om een bedrag te doneren aan bijvoorbeeld een goed doel.
• Klanttevredenheidonderzoeken
Een effectieve manieren om feedback van klanten te verzamelen en te analyseren.
• Servicecalls
Waar crossell en upsell verkoop-gedreven is, is een servicecall om extra service te verlenen. Bijvoorbeeld een klant informeren over een actie of de vraag of het product bevalt.
De gemeenschappelijke doelen van al deze contacten is dat het warme contacten betreft. Er is reeds een relatie tussen de klant en het product of de dienst, waardoor het ‘logisch’ is dat je contact opneemt.