
Help, ik heb een boze klant aan de telefoon!
Soms is het best even slikken wanneer je als medewerker een boze klant aan de telefoon krijgt. En toch biedt een klacht ook kansen!
Werken bij een klantcontactcenter (KCC) is een populaire bijbaan voor jongeren, ook al vanaf 17 jaar. Deze rol biedt niet alleen de kans om geld te verdienen, maar ook waardevolle werkervaring op te doen in de klantenservice. Je begint als klantadviseur en speelt daarbij een cruciale rol in het verbeteren van de relatie tussen tussen opdrachtgevers en zijn klanten.
De minimumleeftijd om bij ons (Quality Contacts) te komen werken is 17 jaar.
Als klantadviseur in een klantcontactcenter zijn je taken divers en uitdagend. Door ondersteuning te bieden, problemen op te lossen en klanten te informeren, draag je als klantadviseur bij aan de algehele klanttevredenheid en loyaliteit.
Deze functie vereist sterke communicatieve vaardigheden, geduld, empathie en een goede productkennis om klanten effectief te kunnen helpen en adviseren. Wij gaan je natuurlijk helpen bij deze vaardigheden.
Hier zijn enkele van de belangrijkste verantwoordelijkheden:
Inbound klantcontact:
Je neemt de telefoon aan van klanten die hulp nodig hebben met producten of diensten. Dit kan variëren van technische ondersteuning tot vragen over bestellingen.
Vaardigheden: Goede luistervaardigheden, probleemoplossend vermogen en geduld.
Outbound klantcontact:
Dit houdt in dat je proactief klanten belt, bijvoorbeeld om hen te informeren over nieuwe producten of diensten, of om feedback te verzamelen.
Vaardigheden: Luistervaardigheid, overtuigingskracht en zelfverzekerdheid.
Webcare:
Je beheert de online communicatie via sociale media, live chat en e-mail. Dit is cruciaal in de huidige digitale wereld waar veel klanten via deze kanalen contact zoeken.
Vaardigheden: Sterke schriftelijke communicatievaardigheden, snel kunnen typen (zonder typo’s) en multitasking.
Het salaris voor een 17 jarige in een klantcontactcenter kan variëren. Het minimumloon in Nederland voor 17-jarigen rond de €4,50 per uur (2024).
Bij Quality Contacts bieden we een uurloon aan; €11,51 per uur, afhankelijk van de aard van het werk en eventuele bonussen voor verkoopprestaties. Vanaf 21 jaar ga je over naar het volwassenen loon, alsmede begint dan de mogelijkheid tot doorgroei binnen ons salarishuis.
Naast het uurloon kunnen er ook bonussen en incentives zijn, vooral als je betrokken bent bij outbound verkoopcampagnes. Dit kan je totale verdiensten aanzienlijk verhogen.
Flexibele werktijden:
Wij bieden flexibele werktijden, wat ideaal is voor scholieren en studenten die hun werk willen combineren met school.
Ontwikkeling van vaardigheden:
Je ontwikkelt belangrijke vaardigheden zoals communicatie, probleemoplossing en multitasking. Deze vaardigheden zijn waardevol voor toekomstige carrières, ongeacht het vakgebied.
Kans op doorgroeien:
Bij Quality Contacts zijn er volop doorgroeimogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld starten als klantadviseur en doorgroeien naar een senior of teamleider positie. Maar ook kun je doorgroeien naar HR of Recruitment.
Dynamische werkomgeving:
Het werken in een klantcontactcenter is dynamisch en nooit saai. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen en kansen om te leren. Ook heb je leuke collega’s en kun je je vrienden aanbrengen om met jou te komen (samen)werken.
Werken in het klantcontactcenter van Quality Contacts vanaf je 17e jaar bent, biedt dus een uitstekende kans om geld te verdienen en tegelijkertijd waardevolle werkervaring op te doen.
Of je nu inbound klantcontact afhandelt, betrokken bent bij outbound campagnes, of webcare verzorgt, deze bijbaan leert je essentiële vaardigheden die je in je toekomstige carrière goed van pas zullen komen.
Met de flexibele werktijden, de mogelijkheid om je vaardigheden te ontwikkelen en het potentieel voor doorgroeimogelijkheden en de goede verdiensten, is een bijbaan in de klantenservice een aantrekkelijke optie voor jongeren.
Dus als je op zoek bent naar een leuke en leerzame bijbaan, overweeg dan zeker een bijbaan in ons klantcontactcenter!
Er staan een aantal vacatures open, kijk eens op onze werken-bij pagina.
Soms is het best even slikken wanneer je als medewerker een boze klant aan de telefoon krijgt. En toch biedt een klacht ook kansen!
Bij Quality Contacts blijft klantcontact mensenwerk. Ontdek waarom wij technologie wel inzetten, maar de regie altijd bij onze medewerkers houden.
…lang tijd geleden, toen de telefoon nog gewoon rinkelde en iedereen opsprong van opwinding, waarbij één persoon schreeuwde: ‘Ik pak ‘em op!’ en de anderen degene aanspoorden tot ‘Schiet op dan anders hangt ie op’! – Dat is lang geleden he!
Ontdek waarom empathie, zorgvuldigheid en mensgerichtheid onmisbaar zijn in klantcontact bij zorginstellingen.
Om een antwoord te geven op de vraag wanneer webcare ontstaan is, duiken we eerst even in de geschiedenis van het internet en dan met name Wifi.
Klantcontact is een vak, en zeker niet voor iedereen weggelegd. Je hebt namelijk nogal wat kwaliteiten nodig om dit vak goed uit te kunnen oefenen. Sommige mensen hebben deze skills van natura, en anderen zijn juist in staat om skills snel eigen te maken.